Nu vezi ca iti enervezi seful? Opreste-te!

Ai zambit cand ai citit titlul? E firesc. Dar si real.

Am mai spus ca avand prieteni si din zona celor care au firme si din cea a angajatilor am o perspectiva completa asupra afacerilor si ma simt privilegiata in aceasta postura si mai ales interactionand cu toti in acelasi mod.

Angajatii se plang de sefi – si au motive intemeiate deseori. Despre acestea intr-un post viitor.

Dar si sefii se plang de angajati.

Iata ce motive am remarcat ca apar cel mai des:

  • nerespectarea deadlineurilor – termenele-limita li se pare multor manageri ca exista doar ca sa fie incalcate de angajati. Din pacate insa acele intarzieri ii incurca si pe ei mai departe, ceea ce nu e deloc bine si mai ales ceea ce nu prea inteleg subordonatii. Ca exista mereu un lant si ca totul e interconectat. De departe insa acesta e cel mai des amintit motiv.
  • lipsa calitatii – a oferi materiale care nu sunt bine realizate – sau cat mai bine – este considerata lipsa de respect si ii deranjeaza pe manageri pentru ca le ocupa timp cu refacut, cu oferit sugestii sau dat totul pe mana altcuiva. Ce e cel mai rau e atunci cand subordonatul nu doreste si nu isi schimba atitudinea nici in urmatoarele zile/saptamani/luni.
  • lipsa interesului – deseori aud ca sunt angajati care pun chiar intrebari de “copil mic” sau al caror raspuns s-ar afla in nici un minut la o simpla cautare pe un motor dedicat. Managerii gasesc acest lucru deranjant si ii si incurca, facandu-i sa piarda mult timp pentru explicatii pe care nu ar trebui sa fie nevoiti sa le ofere. Persistenta in aceasta atitudine ii irita pe sefi si mai rau.
  • intarzierea la program – sunt locuri unde e important sa ajungi la o anumita ora. Deseori dimineata e momentul in care managerii au ceva timp liber in care discuta cu subordonatii, deleaga sarcini si asa mai departe. Un angajat care intarzie aduce o pierdere de timp si pentru manager si ii poate da acestuia sentimentul ca nu se poate baza pe acea persoana.
  • lipsa concentrarii – atunci cand exista ceva de realizat, un angajat trebuie sa isi canalizeze energia pentru a duce la bun sfarsit sarcinile primite. A pierde timpul pe retele sociale, programe de tip chat, forumuri dedicate hobbyurilor si multe alte asemenea nu sunt deloc apreciate de sefi.
  • atitudinea de tip: am doar drepturi, nu si obligatii – exista si astfel de persoane care intotdeauna vad lucrurile doar din perspectiva lor si nu isi asuma responsabilitatea pentru nimic. Credeti ca sunt iubite?
  • loc de lucru neingrijit – un laptop pe ale carui taste se vad firimituri nu e cea mai incantatoare priveliste la fel cum nu e placut nici un birou plin de ambalaje murdare, lipicios si asa mai departe. Si cum acel spatiu spune ceva nu doar despre persoana ci si despre firma atunci cand e vizitata de un strain…
  • telefonul care suna tare in timpul unei sedinte – mai ales daca un manager isi inchide telefonul, un angajat care nu face acelasi lucru e considerat ca fiind lipsit de respect pentru manager si a nu avea nici cele mai elementare bune maniere.

Nu stiu daca aceasta lista este exhaustiva – ea reprezinta prezentarea constatarilor la care am ajuns in urma discutiilor cu ai mei cunoscuti. Asa ca dragi manageri va invit sa completati aceasta lista.

Share
4 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published.

CommentLuv badge