Zapp pentru afaceri si o dezamagire

Prin octombrie 2005 mi-am facut un abonament la Zapp de Internet. Am ales varianta de top – de 39 de dolari pentru 100 de ore disponibile (ba chiar si un bonus oferit la abonare – in perioada promotiei – pe care il puteai consuma in primele 6 luni de abonament).

Am decis asadar sa optez pentru cea mai buna oferta de Internet pentru afaceri (asa l-am vazut eu) la acel moment. Nu am telefon Zapp – asa ca totul s-a redus la abonamentul la Internet.

Ce m-a deranjat la inceput? Micile inconveniente cu kit-ul de instalare – noroc ca la acel moment din a doua incercare modemul a putut fi instalat pe laptopul meu. In rest totul a mers foarte bine. Zapp-ul reusea sa aiba semnal in zone foarte diferite – chiar si cand uneori nu aveam semnal la telefonul mobil. Nu se deconecta (cum se intampla uneori cu alte servicii de gen si ne-mobile).

Cu Zapp aveam asadar posibilitatea de a ma conecta cam de oriunde in tara (si cum in timp acoperirea s-a extins cu atat mai bine). Conexiunea se realiza instantaneu indiferent de ora din zi in care intram pe Internet folosind Zapp-ul. Viteza sa era intr-adevar considerabila – asa cum era de altfel si promovata prin reclamele Zapp. Toate bune si frumoase deci.

Vremea a trecut si iata-ne in fata unei “extinderi” a ofertei. La aceiasi bani – 39 USD plus TVA Zapp oferta acum Internet nelimitat. Radu vorbeste aici despre o lectie de marketing si despre faptul ca aceasta oferta (evident cu “subcategoriile” sale) nu a fost facuta cunoscuta/promovata. E-adevarat… in mare masura – si eu am constatat ca pe factura nu se mai afisa limita de 100 ore si cate am consumat din acestea.

Curand dupa aceea a inceput si promovarea insa. Am vazut ofertele prezentate la televizor si nu numai. Teoretic ar fi de bine, nu?

Teoretic da, practic insa… Si asa ajung in prezent. Cum se prezinta situatia acum? Simplu: am vrut sa fie instalat software-ul pentru modem pe inca 2 calculatoare noi. S-a incercat si incercat mult pana la victoria finala. Si s-au consumat si ceva nervi. Dar nu aceasta este partea cea mai grava – ca totusi instalezi o data si ai multa vreme.

Problemele cele mai mari apar la folosire. Sa exemplific. Dimineata inca mai merge ok Internetul. (SI atentie ma refer la utilizarea modemului in exact acelasi loc ca mai inainte cand aveam rezultate bune.) Te conectezi si desi mai greu ca la inceput Zapp-ul ramane utilizabil. Pe/De la pranz insa, “incepe distractia”: merge din ce in ce mai greu – paginile se incarca cu viteza melcului incetinit (atat pe laptop cat si pe calculatoarele noi), ba, mai rau, tie iti apare ca modemul e conectat desi el s-a deconectat (fara sa auzi sunetul specific si repet fara ca pe ecranul modemului sa iti apara vreo modificare). Mi s-a intamplat sa intru pe messenger, mie sa imi apara ca sunt online, sa scriu replici si sa fiu uimita pentru ca, desi problema urgenta, nu primeam raspuns. Mi s-a intamplat sa intru pe anumite pagini care stiam ca se incarca foarte usor si sa vad ca nu mai merg – sa fiu la un moment dat putin speriata pentru ca nici site-ul meu parea ca nu mai merge. Cu un telefon de fiecare data am aflat ca de fapt problema era la mine.

E adevarat ca de cateva ori (nu multe insa) mi s-a intamplat sa fiu totusi “avertizata” cu privire la deconectarea automata – sa intru pe anumite pagini sau sa astept incarcarea vreunei poze ori material dintr-un email si sa aud sunetul de deconectare. Insa la inceput asa ceva nu se intampla. Cat timp ramaneai conectat nu aveai probleme. Acum insa…

Scriu aceste randuri nu pentru a face reclama negativa Internetului de la Zapp (care ramane oricum in topul meu la nivel de solutie mobila) si nici pentru ca nu am cui ma plange. Scriu aceste randuri pentru a trage un semnal de alarma. Sau macar unul de avertizare. Consider ca este pacat ca o solutie de calitate sa piarda din cauza promovarii. E clar ca avand in vedere posibilitatea de a putea sa te conectezi la Internet la un pret avantajos daca ai achizitionat servicii de telefonie mobila de la Zapp te determina sa te gandesti serios la aceasta optiune. Si multi se pare ca au luat in calcul oferta si au decis sa profite de ea. Nimic mai bun pentru companie. Cred insa ca atunci cand decizi sa faci un “upgrade” (sa-i zicem) de oferta e cazul sa te gandesti si la un numar de utilizatori (doar teoretic faci acest upgrade pe baza unor previziuni) si sa iei in calcul si calitatea serviciului furnizat. In calitate de companie-provider trebuie sa te intrebi, printre altele: E cazul sa investesc in structura? Daca se fac x abonamente, pot furniza serviciul la aceleasi standarte? Pot imbunatati si calitatea serviciul astfel incat abonatii existenti sa fie si mai multimiti?

Sper ca peste ceva vreme (cat mai putina) sa pot scrie un nou post despre faptul ca – sau sa ii adaug acestuia precizarea ca – serviciul de Internet oferit de Zap a revenit la standardele si calitatea initiala – desi recunosc ca mi-ar placea sa pot scrie despre o calitate superioara. E pacat sa merg la un client, sa vreau sa ii arat ceva, sa ma conectez la Internet si acesta sa decida la un anumit moment dat ca e cazul sa se deconecteze. E pacat sa imi fac nervi intr-un concediu cand vreau sa ma uit pe ceva sau sa termin ceva rapid. Si ar fi tot pacat sa ajung sa ma gandesc serios la a alege un alt serviciu al altei companii mai ales ca sistemul de fidelizare e destul de interesant (desi de exemplu am vrut un anumit produs din oferta lor de obiecte promotionale si timp de jumatate de an nu a fost de gasit in niciun centru al lor – dar asta e deja alta poveste).

Share
333 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge