Repararea reputatiei

Este foarte greu atunci cand ai gresit – si cand exista consecinte grave – sa iti repari imaginea si reputatia. Si oricat de bine vor sta reprezentantii companiei (sau persoana ca pana la urma si o persoana <ex. domeniul politic> poate gresi) la vorbitul in public si la formularea unor idei si raspunsuri cat mai plauzibile, intotdeauna cel mai mare impact il vor avea faptele.

Este ca atunci cand vorbesti despre prieteni: ii poti auzi pe multi numindu-se prietenii tai, insa in sitatiile de bine si de rau vei vedea cine iti este aproape si mai ales cine nu are interese (ca si a fi aproape cu anumite interese nu este tocmai in regula, fie ca vorbim despre prieteni, fie ca ne gandim afaceri).

Cea mai importanta lectie este cu siguranta aceea ca atunci cand se intampla ceva mai putin placut si reputatia are de suferit tot ceea ce se spune sa se sprijine pe fapte. Daca se afirma ca se vor lua unele masuri necesare indreptarii greselilor (ex. curatarea unui golf de petrolul rezultat in urma scufundarii unui vas), atunci este de dorit ca in ziua in care se spune ca aceste activitati vor incepe, ele sa si debuteze. Si de asemenea este de preferat ca toti cei interesati de evolutia situatiei sa poata avea acces la fata locului si sa se documenteze cu privire la mersul lucrurilor.

Importanta este si adresarea – si ceea ce se spune, dar si cum se spune. Si la fel de importanta este si imaginea deja existenta (a persoanei ori a institutiei) – capitalul de incredere de care beneficiaza. In sfarsit, repararea nu este un proces care are loc intr-o zi – dureaza si necesita atentie, rabdare, deschidere, onestitate, fapte si adevar.
Si daca tot vorbim despre reputatie si despre modalitati de a repara o reputatie, si de faptul ca actiunile sunt foarte importante, va recomand sa cititi si acest material.

Later edit: ar fi poate interesant de urmarit cum isi va repara reputatia firma a carei angajata a murit cu capul pe birou. Cititi si aici. 

Share
One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published.

CommentLuv badge