Sunt recompensati cei ce scriu pe bloguri? si ce implica acest lucru?

Am zarit zilele trecute un link catre un material despre un aparat foto. Din intamplare am accesat linkul si am si citit materialul pentru a afla ca de fapt cineva (autorul) a primit un aparat in urma scrierilor sale de pe blog.

Asa cum mentioneaza si autorul, acest fapt demonstreaza inca o data faptul ca blogger-ii devin persoane care influenteaza (un fel de formatori de opinie, uneori chiar lideri de opinie am putea spune noi). Ce mai adauga autorul aflati citind materialul de aici in intregime.

Ceea ce ma intreb eu este: in Romania exista oare astfel de cazuri? Sunt multi cei ce vorbesc despre o sumedenie de produse/servicii/aparate etc. Si nu pentru a face reclama ci pentru a oferi o opinie bazata pe experienta rezultata in urma interactionarii cu acel produs. Adica exact ce a facut si personajul principal la care ma refer astazi. Exista insa si urmari identice cu cele ale celui ce a scris despre aparatul foto?

La fel, interesant ar fi sa luam in calcul ce influenta are asupra persoanei un astfel de gest: este o recompensare sau o obligatie ca pe viitor sa scrie despre acea marca? Este blogger-ul “cumparat” (si daca da pentru cata vreme)?

PS: despre efectele negative/adverse ale blogurilor aflati (daca aveti cont pe Marketingprofs, sau daca va creati unul foarte rapid) din articolul The dark side of blogging.

Share
482 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge