Ce am mai scris: Un titlu face cat un material – in mass-media, dar si in PR

Stim ca titlurile sunt importante. Am spus-o si intr-un material recent de pe blog. Am “recidivat” pentru SMARTfinancial – si iata ce a iesit:

Un titlu face cat un material – in mass-media, dar si in PR

Primul lucru citit atat in ziare cat si pe diverse site-uri ori chiar pe email este titlul – subiectul mesajului. Un titlu bine ales duce la citirea articolelor. Cantitatea de informatie disponibila este enorma, asa se face ca multi sorteaza stirile pe care le primesc si le citesc doar pe unele dintre ele. Oricat de bun ar fi un articol, daca nu are si un titlu pe masura este posibil sa nu fie citit. Acest lucru este valabil atat pentru ziare, cat si pentru materialele trimise de companii (comunicate de presa ori chiar articole) catre media. Titlurile foarte lungi sau fara a sintetiza foarte bine continutul tind sa fie ignorate.

In presa scrisa, daca se analizeaza ziarele de scandal, se remarca usor existenta titlurilor bombastice – cele menite a atrage atentia. Titlurile sunt insa si in concordanta cu materialele – deseori si acestea avand un stil aparte. Exista insa un avantaj important in presa scrisa, acela al posibilitatii publicarii si a unui supra- ori a unui sub-titlu – ceea ce poate completa informatia din titlu, oferind astfel o idee de ansamblu cu privire la continutul materialului si determinand citirea articolului.
In plus pot exista si intertitluri care sa marcheze trecerea de la un aspect la altul in cadrul materialului.

In zona on-line lucrurile stau putin altfel: aici sunt de preferat titlurile scurte, clare. Daca se are in vedere si faptul ca un titlu contribuie foarte mult si la traficul pe site (prin indexarea corecta a informatiei – SEO – prin cuvinte cheie corect alese), atunci problema alegerii unui titlu se complica putin. Astfel, trebuie sa alegi cu grija cuvintele pe care le pui in titlu: este de preferat sa incluzi numele companiei ori al produsului promovat si alte elemente-cheie. Spre exemplu, un titlu de tipul: Inghetata Napoca are spot TV! iti ofera o idee clara cu privire la comunicat sau la stire. Te astepti sa afli detalii despre Napoca si despre reclama lor de la TV. Si chiar sa vezi spotul – ceea ce se si intampla aici.

Puteti citi materialul in intregime pe SMARTfinancial.ro. Sper sa fie o lectura placuta si cu exemple interesante 🙂

Share
4 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge