Ce faci cand imaginea lasa de dorit?

M-am uitat astazi la cursa de Formula 1. Am asteptat sa vad daca va scrie Andrei si sa comentez acolo. Nu a scris (desi banuiesc ca multi sunt mult mai interesati de stirea cu show-ul Indecent… aaa, pardon, Interzis al cunoscutei Laura Andresan).

Asa ca o sa incerc sa rezum cateva idei – particularizand fireste pe specificul acestui blog. Cursa a fost frumoasa. Cum era si de asteptat de altfel avand in vedere ca nu ajungi de pe-o zi pe alta pilot de Forumula 1. Cu toate acestea s-au intamplat cateva lucruri care s-ar putea sa nu fie conforme cu imaginea pe care o avem despre Formula 1.

Astfel, cand Felipe Massa (pilot Ferrari) a plecat de la schimbul de pneuri si alimentarea cu benzina masina a luat foc – pe exterior. Nimic grav – si doar pentru cateva secunde – asa cum o dovedeste si faptul ca Felipe este marele castigator de astazi.

Un alt caz: Nick Heifeld: i s-a dat ok-ul pentru plecare, dar mecanicul care schimba roata dreapta fata nu apucase sa si fixeze roata. Rezultatul: Heifeld a plecat cu dispozitivul de fixare atasat de masina. Acesta s-a desprins, dar si bucata ce trebuia fixata a zburat pur si simplu (si a fost culeasa de pe jos de catre unul dintre mecanicii echipei urmatoare pe linia de la standuri). Pilotul a parcurs un tur de pista cu roata stand nefixata deplin si a fost nevoit sa revina la standuri. Ceva mai tarziu a trebuit sa abandoneze cursa.

S-ar putea spune ca a gresi este uman. Se mai poate adauga insa ca la un astfel de nivel nu iti permiti sa faci asemenea greseli. Si aici ajung in zona ce are legatura si cu acest blog: ce ne facem cand imaginea lasa de dorit? Probabil ca in astfel de momente ar trebui intr-adevar sa ne putem demonstra devotamentul fata de o echipa ori pilot, fata de o companie ori persoana, fata de un serviciu sau un produs. Asemenea momente sunt de fapt oportunitati in a constata daca ne place sau nu cu adevarat echipa, persoana s.a.m.d. Cei ce raman aproape in ocazii mai putin placute sunt cei ce cred in tine. Iar daca totul se intampla pentru putina vreme – accidental – atunci ca firma, produs etc. exista marea oportunitate de a se aduce imbunatatiri. Atasamentul fata de o anumita marca la greu poate fi o arma redutabila in lupta pentru consumatori si clienti. Mai mult, daca se intampla sa fie o mica scapare cei ce cred in firma/produs etc. vor descoperi ca au avut motive intemeiate sa sustina brand-ul respectiv si ca atare vor fi incurajati in a avea incredere si pe viitor.

Ce faci cand imaginea lasa de dorit? Pe scurt: reactionezi, actionezi, confirmi si te perfectionezi. Si evident te asiguri ca nu se mai intampla asa ceva!

Daca, repet, problema este fara cauze majore si pe termen scurt. Daca se dovedeste ca de fapt au “rabufnit” diversele lucruri care merg prost atunci cu greu se mai poate face ceva.

PS: cu putin noroc ar fi trebuit sa rescriu postul la trecut. Noroc ca totusi am mai prins ziua de astazi.

Later edit: (a mai fost o super faza): plecarea de la standuri – un alt pilot insa: masina nu pornea – ca atare a fost impinsa. Da, ati citit bine, masina a plecat de pe loc in cursa impinsa de mecanici.

Share
3 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published.

CommentLuv badge