Cand si de ce se comenteaza pe bloguri?

  • ma intereseaza subiectul si nu cred ca autorul a spus tot. Rareori se intampla sa apara multe comentarii de acord cu un anumit punct de vedere. Cand lipseste ceva, se pot gasi persoane care sa completeze informatia.
  • tema este interesanta sau controversata – atrage comentarii multe de obicei.
  • e rost de criticat – pe altii sau pe cel ce scrie.
  • pentru reclama proprie: se posteaza pe bloguri relevante comentarii – fie din partea unor companii fie din partea unor persoane care vor mai mult trafic sau sa fie remarcate de persoana care scrie pe un anumit blog.
  • pentru ca intru des pe acel blog si gasesc lucruri interesante.
  • pentru ca nu prea am ce face in timpul liber la birou si nu numai.

Dincolo de a fi o insemnare exhaustiva pe aceasta tema, postul de fata pare a fi o lista cu motivele pentru care se comenteaza pe bloguri, un fel de rezumat al diverselor discutii avute.

Cum se atrag comentariile?

Ei bine aici situatia devine mai grea. Depinde de scop in primul rand: vrem comentarii sau ne dorim sa infatisam anumite elemente sau doar sa ne povestim experientele? Daca prezentam un nou produs ori idee de serviciu e de dorit sa avem cat mai multe comentarii – adica sa obtinem reactii de la potentiali clienti/cumparatori. Daca dorim sa prezentam anumite puncte de vedere, conteaza mai mult numarul de cititori si nu neaparat numarul de comentarii. Conteaza puterea de influenta a acelui blog in detrimentul numarului de pareri cu privire la argumentele prezentate. Daca ne povestim experientele personale si atat… atunci fiecare isi stabileste scopurile proprii si modalitatile de promovare.

Sa revin insa la intrebarea cum se atrag comentarii. Doua sunt elementele care se completeaza pentru succesul blogului: acesta trebuie sa fie promovat in locuri relevante si sa aiba continut actualizat si de calitate.

In ceea ce priveste promovarea modalitatile sunt multe – de la schimburi de linkuri si pana la campanii de publicitate sau comunicare sau WOM (word of mouth). Legat de continut, este de dorit sa se scrie cu o anumita periodicitate – lumea sa se invete cu un anumit ritm si acesta sa se respecte: daca scrii la inceput o data pe zi si ajungi – fara sa iti anunti cititorii sa scrii doar o data pe luna… lumea va fi dezamagita. Daca vizitatorii sunt obisnuiti cu un singur post pe luna si ajungi pe neanuntate la 2-3 pe zi, lumea le va rata (daca nu s-au abonat la RSS sau alte modalitati de urmarire a continutului pe blog).

Pot exista si anumite modalitati de atragere de comentarii. Zilele trecute Razvan imi vorbea despre un plug-in care afiseaza reclame pe bloguri insa care pentru vizitatorii care au cont si minim 10 comentarii postate deja, ofera posibilitatea de blocare a acestor reclame.

Fireste ca sunt deseori de dorit comentariile: permit schimbul de idei, pot duce la aparitia unor noi perspective si nu numai. Insa revenim la scop: se poate foarte bine sa existe persoane care sa doreasca doar sa scrie, sa isi impartaseasca ideile si parerile si sa blocheze postarea de comentarii pe site. Fiecare cu alegerea sa.

Share
831 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published.

CommentLuv badge