Publicitate sau vizibilitate?

Ai un site. Esti la inceput – sau ai un site fara foarte multe afisari. Ce sa alegi: banii sau vizibilitatea?

Iata o situatie cu care se confrunta multi – si cu care vor da piept si altii in viitor tinand cont de faptul ca zilnic apar noi si noi site-uri.

Toti isi doresc sa castige. Importanta este insa alegerea lui “ce”.

Fireste ca niste bani nu strica nimanui. Dar nici niste vizibilitate si notorietate. Uf, greu de ales – ar spune multi.

Ei bine, nu chiar asa de greu.

Inainte de a lua decizia ar trebui sa se analizeze clar: ce trafic are site-ul, pentru ce scop a fost creat si ce este mai important in acel moment: recuperarea unei parti din investitie prin venituri din publicitate sau parteneriate?

Pana ce un site ajunge sa aiba afisari suficiente incat sa intre in atentia agentiilor de profil poate ca ar putea lua in calcul parteneriate media la evenimente din domeniu. Astfel in loc de publicitate de 3 euro castiga vizibilitate de 300, 3000 sau 30 000 de euro (sau mai mult). Este foarte important asadar sa se analizeze cu grija toate aspectele intr-o astfel de situatie. In timp se poate ajunge sa fie dorite atat parteneriate cat si reclame – sau doar publicitate pe site. Totul tine de persoana care ia decizia cu privire la acel site.

Cum am vazut insa ca multi din momentul in care isi lanseaza site-ul (sau chiar de dinainte, din momentul luarii deciziei lansarii lui) au mirajul marilor sume de bani, cred ca aceasta precizare era necesara. Este nevoie de vizite pe site pentru ca reclamele sa aduca bani. Este nevoie de continut de calitate si de publicuri clare (pentru ca agentiile sa stie cine ar fi mai potrivit sa isi faca reclama acolo). Nu in ultimul rand este necesar sa existe o strategie clara de comunicare si promovare – pentru atragerea si mentinerea vizitatorilor.

Pare simplu? Pare complicat? In functie de raspunsul la aceste intrebari si de pregatirea anterioara puteti decide sa apelati si la companii/agentii care sa va acorde consultanta, sa va indrume sau sa incerce sa va ofere mai multe detalii pentru ca dumneavoastra sa dobanditi o viziune completa care sa va permita sa luati cea mai buna decizie.

Tineti cont insa de toate optiunile pe care le aveti la dispozitie atunci cand lansati un site. Pastrati in vedere si partea de comunicare – in timpul lansarii si post-lansare.

PS: m-ar bucura sa impartaseasca in cadrul comentariilorla acest material cat mai multe persoane din diverse medii experientele lor pe aceasta tema. Mi-ar face de asemenea o deosebita placere sa avem vizitatori-comentarori – vizitatori de pe site-urile de la noi care sa ne spuna cat conteaza pentru ei sa vada diversele site-uri pe care le viziteaza in calitate de parteneri media in diverse evenimente si locuri.

Share
6 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge