Asa nu si asa da – sau despre service auto, Zapp si Romtelecom

— Codrule, codrutule,
Ce mai faci, dragutule,
Ca de cand nu ne-am vazut
Multa vreme au trecut
Si de cand m-am departat,
Multa lume am umblat.
— Ia, eu fac ce fac de mult,
Iarna viscolu-l ascult,
Crengile-mi rupandu-le,
Apele-astupandu-le,
Troienind cararile
Si gonind cantarile;
Si mai fac ce fac de mult,
Vara doina mi-o ascult
Pe cararea spre izvor
Ce le-am dat-o tuturor,
Umplandu-si cofeile,
Mi-o canta femeile.
— Codrule cu rauri line,
Vreme trece, vreme vine,
Tu din tanar precum esti
Tot mereu intineresti.

— Ce mi-i vremea, cand de veacuri
Stele-mi scanteie pe lacuri,
Ca de-i vremea rea sau buna,
Vantu-mi bate, frunza-mi suna;
Si de-i vremea buna, rea,
Mie-mi curge Dunarea.
Numai omu-i schimbator,
Pe pamant ratacitor,
Iar noi locului ne tinem,
Cum am fost asa ramanem:
Marea si cu raurile,
Lumea cu pustiurile,
Luna si cu soarele,
Codrul cu izvoarele.
(Revedere, de Mihai Eminescu – o poezie draga mie, pe care am invatat-o copil fiind dintr-o carte pentru copii – imi aduc si acum aminte desenul, pagina…)

Da, mi-ar fi placut si mie sa pot vedea codrul, apa, sa fac o excursie azi in mijlocul naturii. Stiu, e vineri, dar imi puteam face timp. Insa nu pot face niciun fel de plan pentru ca reprezentantii unui service – in care se afla masina – nu pot face o estimare corecta. Asadar, acum 2 saptamani am dus masina in service. Ni s-a spus ca e gata poate chiar in acea saptamana. Vineri… ca e gata marti-miercuri. Marti.. ca e gata joi… Iar joi, ieri, ca va fi gata luni-marti. O regula de aur in afaceri consta in a oferi un termen real, viabil, la care un serviciu/produs este furnizat in forma sa finala. Ar fi fost in regula o intarziere de o zi doua – dar prea multe amanari – ca oricand – duc la dezamagirea clientului si la cautarea de catre acesta a unui alt furnizor de acelasi serviciu.

O alta regula importanta are legatura cu modul in care alegi sa iti iei la revedere de la un client/consumator. Si o sa ofer 2 exemple intamplate in acelasi timp, in Romania, 2 exemple in oglinda practic.

Pe 9 iunie am facut cerere la Zapp sa trec de la abonamentul de 39 de euro plus TVA de Internet pe o cartela preplatita. Pe 10, firesc, a fost emisa o factura cu suma obisnuita – era logic ca intr-o zi sa nu prelucreze cererea. Pe 10 august insa, cand deja era o luna si o zi de la depunerea cererii… se emite alta factura – pe care o remarc la cutia postala pe 14 august. In aceasta zi primesc chiar si un telefon de la ei, cum ca a fost emisa o noua factura. Cand le spun ca chiar de la ei, cu ocazia platii facturii anterioare, mi s-a specificat ca e ultima factura emisa, imi spune: da, recunosc, e vina noastra, nu s-a procesat cererea. Imi spune ca si daca decid sa opresc atunci contul tot trebuie sa platesc acele zile… In final am ales eu (neavand nici chef de cearta, dar explicandu-le clar ca nu asa se trateaza un client, au si inregistrarea convorbirii doar) sa prelungesc si luna aceasta si sa solicit oprirea pe 9 septembrie la 23.59 a contului de abonament. Sper sa fi inregistrat macar acum.

In oglinda se afla Romtelecom. Dupa multi (zeci) de ani de zile in care cineva a avut un numar de la acest furnizor, date fiind noile oportunitati a ales sa renunte la acest numar. A sunat prin telefon, a solicitat intreruperea contractului, s-a realizat in 1 minut. I-au spus si ca, dat fiind perioada foarte lunga in care a fost clientul lor, va avea activ numarul inca 3 luni pentru primit apeluri. Daca in aceasta perioada se decidea sa revina la abonament – nu era nicio problema. In ziua in care am fost eu sunata de la Zapp ca s-a emis o factura… a primit si persoana in cauza un telefon de la Romtelecom – anuntand-o ca mai are activ numarul pana pe 6 septembrie. A intrebat operatoarea daca doreste reconectarea, i s-a spus ca nu – si a fost totul perfect. Convorbirea s-a incheiat fara ale parlamentari inutile si fraze de vanzatori.

Concluzie: asa nu – serviceul auto si Zapp – asa da – Romtelecom. Poate ca au pierdut un client (cei din urma) dar au castigat respectul mai multora. Si cine stie… poate vom reveni la ei – daca alti furnizori carora acum le acordam incredere vor dezamagi.

Share
One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge