Greseli de PR – expeditorul unui comunicat

Toti gresim – se spune. Voi incepe astazi o serie axata pe sublinierea unor greseli de PR. Am mai avut in trecut cateva elemente ce au tinut de aceasta tema – abordate in posturi diferite.

Astazi o sa ma ocup de ceva simplu: un aspect ce tine de comunicatul de presa.

Un instrument puternic, utilizat de agentii si companii si de mare folos jurnalistilor, comunicatul poate sa nu fie tratat cu maximum de atentie daca sunt incalcate anumite reguli.

Aspectul la care ma refer astazi tine de expeditor. Daca acesta lucreaza la o agentie, pentru a conferi greutate si credibilitate comunicatului, si expeditorului implicit, trebuie sa trimita comunicatul de pe o adresa oficiala a agentiei – si nu una tip @gmail sau @yahoo.

Un email primit de la o adresa ce nu tine de o agentie, in conditiile in care se stie ca acea persoana lucreaza la agentie, il poate indemna pe jurnalist sa considere ca poate comunicatul nu are acordul clientului; ori ca acel client e unul de timp liber.

In cazul in care expeditorul e freelancer, evident lucrurile se schimba. Dar atunci de obicei se stie cine e freelancer, semnatura e alta si lucrurile se discuta in alte conditii.

Cand insa o agentie alege sa trimita comunicate deseori (nu o singura data cand se poate intampla sa fie o problema tehnica) apar semne de intrebare.

Daca emailul nu se termina macar cu date de contact care sa precizeze functia persoanei in cadrul agentiei si site sau email al agentiei… lucrurile se complica si mai mult.

Ce alte aspecte ar fi de dorit sa fie evitate cand se trimit comunicate o sa va spun in viitor.

Share
14 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published.

CommentLuv badge