Context, context, context – sau alta greseala de PR

Auzeam la un moment dat prin facultate ca PR-ul spune povesti frumoase. Ca reuseste sa genereze vizibilitate si prin crearea unor contexte cat mai potrivite pentru o stire sau un eveniment.

Atentie, nu vorbim despre manipulare sau mai stiu eu ce alte traznai de gen. Vorbim insa despre comunicarea unei companii, despre agentii si tangential, iar, despre comunicatul de presa. Inevitabil vorbim si despre greseli de PR.

Traversam acum o perioada in care toata lumea incearca sa vanda cat mai mult incercand sa profite si de faptul ca sunt diverse prilejuri autohtone sau nu de oferit cadouri. Toate bune si frumoase pana aici. Pentru a se obtine vizibilitate se iau in calcul mai multe modalitati. Astfel se observa achizitia de spatiu – reclama – si se remarca de asemenea partea de comunicare/promovare (prin PR). Mai sunt concursuri si diverse alte modalitati prin care se incearca ajungerea la acelasi rezultat.

Evident ca fiecare companie isi creeaza un mix intre toate acestea in functie de produse, oferta, buget si asa mai departe. Pe parte de PR unii aleg sa lucreze cu angajatii pe care ii au deja in timp ce altii continua (sau incep) colaborarile cu agentii.

Indiferent de modalitatea aleasa daca aveti produse care se doresc a fi prezentate ele nu se trantesc pur si simplu intr-un email – eventual si cu o poza. Se creeaza un material – chiar cu toate produsele – cu mai multe fraze, un text inchegat.

Va mai aduceti aminte de clasele primare, de prima compunere, de prima oara cand am invatat ca materialele au inceput, cuprins si incheiere? Ei bine cam asa trebuie sa stea lucrurile si in cazul unui material, fie el si de promovare a unor produse.

Spuneam intr-un material anterior cum puteti face pentru a va asigura ca nu vi se preiau materialele (desi e drept ca toate informatiile din rubrica greseli de PR – si nu numai – duc la acest rezultat). Adaug la acea lectie si aceasta: produse prezentate pur si simplu, care nu sunt integrate in niciun material concret. Comunicate ignorate!

Am remarcat insa agentii care fac acest lucru dar si companii (departamente interne de PR/comunicare). Poate insa ca in timp isi vor modifica politica de transmitere a unor informatii sau vor reusi sa lucreze cu oameni mai bine pregatiti si sa ofere servicii de calitate.

Share
56 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge