Materiale mai multe intr-o zi sau despre alta greseala de PR

Recunosc ca uneori mi se intampla sa vad si sa nu cred. Sa ma uit pur si simplu la ecranul laptopului si sa imi zic ca nu poate fi adevarat. Cum sa faca o asemenea companie – mare, cunoscuta – sau agentie – faimoasa – greseli de PR in mod constant si (destul de) importante? Cu toate acestea aproape zilnic vad ca se persista in diverse greseli care aduc prejudicii de imagine agentiilor/companiilor respective sau genereaza pur si simplu ignorare din partea media.

Astazi m-am gandit sa ma opresc asupra practicii trimiterii mai multor materiale in aceeasi zi. In anumite contexte e un lucru ok. Spre exemplu daca are loc un eveniment intr-o zi, dimineata, si intai se trimite comunicatul pe email si apoi se revine cu poze de la eveniment pentru ilustrarea eventualelor materiale. Sunt anumite momente asadar in care practica este justificata. La fel justificat e si prilejul in care se trimite un comunicat pe o tema si un articol sau materiale pentru informare/documentare cu mai multe informatii pe aceeasi tema si evident poze pentru ilustrarea unui potential articol. Evident apar si momente speciale, contexte, crize in care materialele mai multe se justifica. Se poate de asemenea ca un comunicat sa fie trimis spre o seama de jurnalisti in timp ce alti reprezentanti media sa primeasca alt material – in anumite momente.

Sa trimiti in aceeasi zi insa si un comunicat pe o tema si un articol pe un alt subiect – iata cheia pentru ca macar un material sa fie ignorat de media. Publicatiile pot in general sa includa o stire pornind de la un comunicat – dar sa includa si un material pe o alta tema pornind tot de la aceeasi institutie slabe sanse. Fie comunicatul nu va intra, fie articolul.

Mai rau este sa se trimita la ore diferite materialele. Astfel de dimineata spre pranz comunicatul si seara articolul. Evident ca daca acest fapt coincide si cu o zi de vineri… e si mai “bine” (pe acest subiect al programarii trimiterii informatiilor am scris aici).

Concluzia este simpla: atentie la programarea materialelor si a momentului comunicarii. Aceasta programare se face in functie de anumite criterii pe care un bun specialist le cunoaste. Daca un angajat sau o agentie va propune trimiterea de materiale diverse in aceeasi zi la toata baza de date fara sa fie o criza sau un context special atunci e cazul sa va mai ganditi cu privire la acea persoana/agentie.

Share
8 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge