Unor valuri nu poti sa li te impotrivesti – sau pe sleau apropo de PR

Acum patru ani de zile cand pregateam deja lansarea in aprilie a site-ului PRwave si a agentiei pregatisem un slogan: “Unor valuri nu poti sa li te impotrivesti”. De altfel culorile identitare au fost alese pe acest principiu – si pana acum au ramas nemodificate (poate un pic mai intens devenit bleu-ul pentru vizibilitate pe internet si print).

La vremea aceea am avut parte de putini sustinatori si de multi care spuneau ca este o idee de slogan nepotrivita – “cum adica sa ai slogan cu negatie”? Am vrut la acel moment sa sugerez importanta PR-ului. Intr-o perioada in care putine companii (ma refer nu la multinationale ci la cele mici si medii) aveau persoana sau agentie care sa se ocupe de PR veneam si spuneam ca ai nevoie de asa ceva, de gestionarea imaginii in mod profesionist. Ideea de bleu era tocmai aceea de a sublinia un val linistit – ceva peren – nu unul puternic ce se sparge si dispare imediat.

Iata ca timpul dovedeste ca am facut bine sa nu ii ascult pe “marii experti” si sa raman fidela principiilor si ideilor mele.

Ma uit acum si vad ca in aceasta perioada pr-ul isi face pr. Am avut si la PRwave seria de materiale despre cum vad oamenii din industrie anul 2009. Toti marsau pe PR si pe activitati de CSR. Stiti, precum in film, parca vezi insirate toate modalitatile de promovare, stii ca se reduc bugetele si ca unele sume vor disparea altele vor fi realocate, si parca auzi pr-ul zicand “pick me, pick me, pick me”. Amuzant dar nu chiar.

De-atunci in toate publicatiile apar astfel de materiale – si la televizor si evenimente de asemenea.

Da, si noi am scris despre importanta PR-ului in perioada de criza. Am subliniat de asemenea faptul ca este important sa se vina cu idei diferite care sa aduca vizibilitate, sa consolideze relatiile cu diversele publicuri ale companiei.

Vad in ultima vreme din nou materiale pe exact acelasi subiect. Ceea ce ma enerveaza si dezamageste cumplit este faptul ca unele dintre aceste declaratii vin fix de la persoane care ofera niste servicii de “inalta calitate” facand multe dintre greselile infatisate pe acest blog (si inca nu le-am prezentat pe toate); vin de la companii/agentii cu probleme de reputatie sau clienti. Exista asadar o contradictie in situtatia de fata: se promoveaza ideea de calitate – dar culmea de catre unii care nu ofera asa ceva.

Evident exista si persoane care stiu ce inseamna PR-ul si ofera servicii pe masura. Clar este de asemenea faptul ca activitati de relatii publice aduc beneficii. Perfect adevarat este insa ca PR-ul trebuie sa aduca oricand creativitate si abordari inteligente si eficiente. Pana la urma ideea de a face relatii publice si de a avea astfel de activitati provenea tocmai datorita costurilor mai scazute si impactul obtinut prin implementarea unor strategii sau a unor programe de impact.

Se pare ca acum se promoveaza de fapt unele principii de baza – de la inceputuri – ale relatiilor publice.

La fel de adevarat este si faptul ca exista multe agentii si sunt multe persoane care ofera servicii de calitate si fara a se promova atat de mult. Tac si fac. Sau ies in fata cu povesti de succes. Si da, sunt si unii care stiu “cu ce se mananca PR-ul de calitate” si chiar daca ies in fata si prin articole o fac pe buna dreptate si merit!

Intrebarea care apare este urmatoarea: este bine ca se face un astfel de PR PR-ului – si mai ales de cine? Este de dorit sa se reactioneze – sau nu – la mesaje si la adresa celor ce le lanseaza? Exista vreun impact potential al acestor activitati?

Trebuie sa ramanem mereu diplomati si sa nu mentionam nici nume? Sa nu comentam? Sa nu spunem lucrurilor pe nume pentru ca deh, trebuie sa fim mereu diplomati? Pot aparea probleme de imagine si PR pentru PR tocmai din acest motiv?

Share
7 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge