Greseala sau nu de PR?
|Of, comunicatele de presa. Iar revenim la ele.
Dupa cum se stie avem – intotdeauna – ambele perspective: a agentiei de PR (PRwave INTERNATIONAL) si a jurnalistului (pentru site-ul nostru PRwave).
Astazi despre un element ce dupa unii nu ar fi greseala de PR. Este vorba despre elementele de identitate trimise odata cu un comunicat.
Atunci cand se trimite o informatie presei i se ofera de obicei o poza si un logo. Acestea ar trebui sa fie liniile generale: in cazul in care se doreste ilustrarea materialului sa aiba de unde alege. Unele siteuri vor prefera postarea includerea siglei, in timp ce poate unele ziare vor dori sa nu puna logouri (ceea ce nu se practica de fapt) dar vor putea insera in spatiu o poza.
Se trimit si se primesc insa o sumedenie de comunicate fara nicio imagine/logo atasate. Este greseala sau nu?
Sa o luam logic. Din punct de vedere al PRului. Cel ce trimite comunicatul fara logo are 2 argumente (pe care le intrebuinteaza):
- jurnalistul poate scrie/telefona si solicita materialele suplimentare necesare (declaratii, fotografii, siila etc.);
- nu doreste sa trimita emailuri foarte mari – ca sa poata fi usor si sigur livrate.
Din punct de vedere al jurnalistului exista urmatoarele aspecte:
- a sta sa deschizi un comunicat si sa dai un email doar pentru a cere un logo/poza – care oricum nu se stie cand vine (din nefericire multi pri sunt foarte “prompti”) inseamna timp pierdut;
- se poate deschide comunicatul si apoi copia logoul (ca de obicei apare in headerul comunicatului – nb de obicei nu inseamna insa intotdeauna) care sa fie apoi salvat poza, prelucrat cu un alt program de editare foto (gimp de ex.) si apoi abia dimensionat asa cum trebuie pentru un site/o publicatie inseamna timp pierdut, timp in care puteau fi postate alte stiri pe site.
La ce ajungem?
Sunt mai multe variante:
- comunicatele apar insa fara niciun element grafic;
- jurnalistii nu privesc cu ochi buni o agentie ce in mod frecvent nu trimite elementele necesare;
- jurnalistii se pot supara pe pristii care raspund cu intarziere solicitarilor media si ca atare se ajunge la generalizari ceea ce are un impact negativ asupra celorlalti oameni de relatii publice;
- compania pierde – cand comunicatul apare pe un site, fara logo/poza, intre materiale ce au inserate elemente grafice este posibil ca acea stire sa treaca neobservata
si asa mai departe.
Solutii?
Sunt clare:
- trimiterea comunicatelor cu logo inserat separat, in format .jpg sau ceva similar (nu ocupa nici mult ca spatiu);
- daca exista mai multe fotografii, la o rezolutie foarte buna, care ar ocupa prea mult spatiu se pot pune pe un server si se poate oferi un link pe care jurnalistii il pot accesa pentru a downloada ce doresc;
- se poate crea un centru media/de presa pe site – cu informatii, logouri la diverse rezolutii si dimensiuni, prezentari ale companiei etc.
Din punctul meu de vedere a trimite un comunicat fara logo atasat este o greseala de PR – pe care sper sa o intalnesc din ce in ce mai rar!
Confusing… Mai jos o lista de “Don’t send attachments! Ever!”.
Si dc ma gandesc, din punctul de vedere al jurnalistului (desi sunt in cealalta tabara), eu vad asta ca si forma de respect… daca primesc 200 de mailuri zilnic si toate au atasamente, poze etc, trebuie sa fie cam greu.
Mai mult, se iau masuri serioase impotriva celor ce incalca reguli cum e aceasta – block sender, spam etc. Si mai convinge-i dupa sa-ti publice materialele… Sa fie diferenta de tara? La noi se trimit si se primesc mai putine mailuri de gen si atunci e mai comod ca jurnalistul sa aiba tot ce-i trebuie intr-un singur mail?
http://www.brandrepublic.com/News/190576/OP-ED-Spam-filters-force-PR-pros-refine-e-mail-procedures/?DCMP=ILC-BETASEARCH
http://www.shcl.co.uk/library/Online%20Press%20Release%20Mistakes.pdf
http://www.twistimage.com/blog/archives/attention-pr-people-heres-how-to-pitch-a-writer/
Exista intr-adevar diferente intre tari. Cand insa trimiti constant comunicate (insa nu abuzezi) si le trimiti cui ar fi interesat – nu aiurea – atunci nu se ajunge in acele liste. Mai apoi desigur ca ai diverse restrictii de server (se trimit pachete de x emailuri la x minute tocmai pentru a nu fi vazut ca un spamer).
Eu pot sa va spun ca am pe email toate emailurile din 2005 incoace (de cand am lansat PRwave). Si de asemenea apreciez cand cineva trimite emailul cu logo si o poza – si da, nu trebuie sa aiba multe atasamente si nici dimensiuni mari – insa e important sa fie.
Apreciez in acest sens pe toti cei ce fac asa – si din discutiile purtate cu jurnalistii de la noi – chiar si ieri dupa postarea acestui material si si inainte (ca doar nu am scris fara o baza materialul) stiu ca majoritatea gandesc ca mine.
Eu voi ramane la a trimite comunicatul cu logo – atunci cand voi avea. Asa cum spuneam o alta solutie e sa ai link la pozele in format bun aflate pe site – sau un centru de presa de unde jurnalistii sa poata lua ce doresc.
Cea de a doua idee de a oferi accesul la materiale mi se pare cea mai buna, atat din perspectiva dimensiunii, cat si a interesului pentru respectivele materiale. Fiecare alege modul in care doreste sa comunice, astfel incat in cazul unei colaborari indelungate se pot crea anumite reguli.
Ultimul post al Anna: Lumea e mai mica decat crezi
Perfect adevarat – insa nu toate companiile aleg sa investeasca in a realiza un astfel de “centru media” online.
Ultimul post al Loredana: Inca trei carti – un nou concurs PRwave si Tritonic
WordPress Set up Guide’s last website… The reason Choose All of our Blogger Set up Services =-.