Politici si politici sau despre Carrefour si schimbare monitor

Vine o vreme… cand ceva se strica. Da, se strica pus si simplu fara a-i face tu ceva.

Exemplu concret: monitor luat anul trecut si folosit un an. Si apoi… dintr-o data pete negre pe la colturi – care se extindeau. Dus in service (avea garantie pe 3 ani) si acolo au trimis poze la cel ce a fabricat monitorul si… au spus ce am zis si noi: s-a stricat independent de modul de folosire. Asa ca… nota de retur.

Ce inseamna asta? Ca trebuia sa mergem de unde am luat monitorul cu factura (ma rog am aflat ulterior ca si cu bonul de casa – alt drum alta distractie), cu bonul de la service, cu monitorul si accesorii in ambalajul original si sa il inlocuim.

Ajungem deci la Carrefour. Aici aflam ca acel model de monitor nu se mai fabrica si aveam 2 variante: sa luam un monitor inlocuitor – insa era mai ieftin decat valoarea celui pe care il luasem sau sa ne dea banii pe cel luat si sa luam altul (vazusem unul de vreo 900 lei).

Buun, noi am fi vrut sa il luam pe cel de 900 – asta insemna sa mai dam 50 de lei (pe langa cei pe care ni i-ar fi dat inapoi). De ce insa am fi vrut si nu am dat? Simplu: pentru ca la nivel de factura ei nu ar fi stornat factura (ca sa fie ok in contabilitate) ci ar fi anulat factura astfel incat bilantul depus, declaratiile de impozit pe profit, TVA etc. sa fie date peste cap. Va imaginati ca am preferat sa evitam toate aceste proceduri incalcite (mai trebuia completata si o declaratie si tot asa).

Ciudat e ca in fapt cei ce au pierdut sunt cei de la Carrefour – doar le-am mai fi lasat bani. Am ales un monitor mai ieftin – mai concret spus a trebuit sa ne multumim cu un astfel de monitor – ceea ce inseamna un client nemultumit din acest punct de vedere.

Ciudat e ca pana la urma diferenta foarte mare lanivel de procedura nu este. Doar la nivel de disponibilitate. Nu am a le reprosa angajatilor ceva – toti au fost promti in solutionarea problemei, amabili. Doar cu procedura am ceva. Ciudat este ca pana la urma acest lucru nu mi se intampla doar mie. Ajungi sa iti iei din hypermarketuri destul de multe – uneori si chestii dupa care nu plecasei in mod deosebit. Pentru ei insa se aduna profit – incet-incet.

Voi ati avut experiente similare cu bunuri? (ca de exemplu daca eram persoana fizica puteam solicita returnarea banilor – cei 850 lei – si daca luam monitorul mai nou de la producator insa mai ieftin ramaneam si cu 150 lei :)) ).

Share
24 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge