Cum sa ai o prezentare de “real succes” sau despre alte greseli de PR

Prezentarile sunt un instrument important de promovare pentru o persoana/produs sau companie. In momentul in care o persoana ajunge sa tina o prezentare ar trebui ca acel individ sa fie unul pregatit pentru a vorbi in fata unui public important pentru companie.

Sa vedem insa care sunt ingredientele unei prezentari de “real succes”:

  • vorbiti in barba – sigur ca da, acesta e un element de baza, primul pe lista. In fond, lasa ca le aratati voi sefilor ca nu vreti sa fiti acolo! Plus ca pana la urma ati venit sa prezentati ceva – n-a zis nimeni ca auditoriul trebuie sa si ramana cu vreun element – nu?! Voi nu ati dorit sa fiti aici si mai sunteti si o persoana timida – iar vestitul truc cu imaginatul salii in lenjerie intima nu are efectul dorit.
  • asigurati-va ca vorbiti cat mai putin clar si ca nu aveti dictie – oooo, da, acesta e un alt element de baza. In niciun caz sa nu faceti exercitii de dictie. Vorbiti ca si cand ati avea prune in gura – si toata lumea va beneficia de momente minunate in compania dumneavoastra – vor juca X si 0 sau spanzuratoarea pe hartie (nu radeti ca stiu cazuri in care asta au facut cei din public).
  • mormaiti – nu chiar ca un urs, dar in niciun caz nu vorbiti tare. In fond… oamenii au slide-urile ca material informativ, nu? sau au chiar materiale in mapa evenimentului. Plus ca daca au intrebari, eventual ii pot suna pe colegi in zilele urmatoare. Asociind mormaitul cu lipsa dictiei veti reusi sa faceti un auditoriu sa fie in culmea fericirii. Oamenii vor ajunge sa doarma, vor trage un pui de somn sanatos, numai bun la evenimente. Puteti sa va luati un clopotel sau un instrument cu care sa faceti putin zgomot la final – ca sa stie lumea cand sa aplaude. Nici nu veti stii cat de fericiti si incantati vor fi la final si cu cat zel vor aplauda. Se vor bucura ca au scapat de dumneavoastra si de asemenea va vor fi recunoscatori ca le-ati ingaduit cateva minute de “nani, nani, puiul mamii”.
  • cititi ce scrie pe slideuri si sa nu cumva sa veniti cu ceva pe langa. Daca aveti cumva si vreo sageata pe vreun astfel de slide asigurati-va ca ii evidentiati existenta: “dupa cum arata si sageata…”. Si acest element se poate combina cu unele din cele de mai sus – astfel incat “succesul” si “impactul” maxim sa fie asigurate.
  • decideti-va din vreme in ce categorie doriti sa intrati: a celor ce au facut gauri in pardoseala salii sau a celor ce au alergat pe scena pentru ca nu e de joaca. Chiar va aflati in fata unei decizii importante: fie veti sta priponiti intr-un loc – chiar daca aveti un pointer ce va permite sa va miscati prin sala –, fie va veti schimba atat de des pozitia si va veti plimba de la un capat la altul al scenei (intrucat ati aflat ca trebuie sa va miscati, sa acoperiti intreaga sala) incat lumea va avea impresia ca alergati.
  • nu oferiti la final date de contact si nici nu le dati oamenilor posibilitatea sa va puna niste intrebari. Pai cum adica: dupa ce ca nu aveati niciun chef de prezentare, mai vrea lumea si sa va intrebe ceva? Daca nu stiti sa le raspundeti? Mai bine nu le dati ocazia sa va puna in situatii stanjenitoare. Si ca sa nu aiba unde trimite pe viitor emailuri cu spam sau mesaje amuzante – evident nici solicitari de oferte – nu le puneti la dispozitie nici date contact complete – nume, functie, numar de telefon, adresa email si alte asemenea.

Mai sunt si alte ingrediente asemanatoare – pe care le puteti adauga sau pe care le-ati sesizat poate la prezentari.

Materialul de fata nu doreste sa aduca vreo jignire cuiva. Nu ne nastem invatati si de ce sa nu recunoastem sunt persoane care nu au un talent deosebit atunci cand vine vorba de a tine prezentari.

Ceea ce am vrut sa subliniez – intr-o alta nota decat cea de obicei – sunt niste greseli ce tin de sustinerea unor prezentari si vreau ca din acestea sa reiasa si faptul ca oamenii ce prezinta trebuie sa fie alesi cu atentie si trebuie sa fie antrenati pentru a putea avea succes.
Poate ca nu e usor sa recunosti ca nu stii ceva si poate ca nu multi doresc sa se afle in postura de invatacel, dar e mult mai rau sa ajungi sa nu poti reprezenta bine o companie si serviciile ori produsele sale pentru ca nu ai vrut sa inveti ceva in prealabil. Desigur ca exercitiul si practica buna usureaza prezentarile viitoare si desigur ca e greu sa ai o prezentare perfecta. Daca doriti sa vedeti unele prezentari puteti accesa si una dintre resursele recomandate de PRwave in rubrica dedicata – Resurse – si anume Ted – Ideas worth spreading.

Evident va doresc tuturor mult succes la urmatoarele prezentari!

Share
45 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge