“Te bucuri triplu maxim de cea mai tare oferta” si asa mai departe

N-am mai avut de ceva vreme reclame analizate aici pe blog, insa de ceva vreme vad o companie cunoscuta (si care in timp a avut ceva proiecte (mai ales pe CSR) interesante si bine realizate) ca a ajuns sa aiba o seama de spoturi in care limba romana este stalcita si in care avem parte de formulari cel putin ciudate.

Acum da, recunosc, am un fix cu privire la corectitudinea in reclame (de aceea imi displace profund si “mai m-am gandit” de la Fulga). Dar sa va spun mai clar despre ce reclame e vorba – ca o sa va dati singur seama de marca (chiar si daca eu nu ii pun logoul aici).

Marea “ieseala”. Ce e aia ieseala? E ceva smecher, trendy, inca o oportunitate pentru tineri sa stalceasca limba romana?

Dar sa mergem si mai departe si sa ajungem la cel mai recent spot (sau unul dintre cele mai noi) in care avem parte de o propozitie cu adevarat naucitoare: “Sa te bucuri triplu maxim de cea mai tare oferta”.

Si-acum vin si intreb: chiar nu se pot face spoturi interesante fara ca ele sa sune aiurea? Chiar sta un spot in asa o gaselnita? Eu una am vazut multe spoturi (chiar si ale marcii in cauza) bine realizate si demne de lauda. Asa ca nu pot sa nu taxez actuala reclama – mai ales ca ea continua una deloc buna.

Ca precizare de final adaug atat: imi plac spoturile cu umor. Le ador. Dar imi plac cele de calitate. La fel imi plac si jocurile de cuvinte si uneori merge si cate un cuvant spus intr-un mod inedit – dar din nou: totul trebuie facut cu atentie. Cu incorectitudinea gramaticala repetata nu pot fi insa de acord!

Mai spunea cineva ca trebuie luat in considerare publicul. Just, intotdeauna se gandeste pornind de la el (slava Domnului asta am invatat de mult). Insa acelasi target e si pentru alte companii cu servicii similare si totusi acolo nu sunt deloc asa de … reclamele. Deci si acest argument pica.

E logic sa te diferentiezi. E recomandat sa fii recunoscut. Dar oare e recomandat sa fii recunoscut printr-o asemenea modalitate de comunicare? Din pacate nu am gasit spotul pentru a-l pune spre ilustrare (mai ales ca “Te bucuri triplu maxim de cea mai tare oferta” e repetat in cadrul reclamei tocmai pentru a se intipari in mintea auditoriului).

Share
6 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge