Nu stim sa spunem povesti

Toti cei care au calatorit prin afara au remarcat poate – daca acele calatorii le-au permis vizitarea unor obiective turistice – faptul ca peste tot ai amintita istoria locului si poate chiar informatii suplimentare cu privire la cladiri de alaturi, momente istorice, personaje marcante ale unei anumite perioade, curiozitati etc.

Poate ca v-ati plimbat recent prin centrul Bucurestiului. Ati remarcat poate vestigiile din alte vremuri – unele chiar acoperite cu un geam de sticla si luminate, altele lasate in bataia vantului si atat. Ati vazut pe undeva sa scrie ceva?

La fel se intampla prin toata tara – atat in capitala cu diverse monumente, cat si la nivel national. Si povesti locale sunt multe. Sunt la fel o sumedenie de istorii care sunt atestate documentar. Si totusi parca nu vrem sa spunem nimanui acele povesti minunate.

In afara pentru ca X (personalitate relevanta a unei perioade) s-a plimbat pe undeva e motiv de poveste, e loc de pus un aparat in care in schimbul unei monede de 25 de centi afli intreaga istorie. La fel e in cazul muzeelor sau caselor memoriale.

Evident ca 25 de centi peste tot la noi ar duce la o suma foarte mare. Dar 50 de bani de s-ar cere si tot s-ar ajunge la sume care sa ajute la intretinerea unei anumite cladiri si la conservarea patrimoniului.

Concluzia la care ajungem inevitabil e asadar ca nu stim sa spunem povesti. Sau, mai corect, cei care stiu sau au puterea de a le spune si prin aceasta de a face diferenta, nu vor. Altfel nu imi pot explica de ce ele lipsesc cu desavarsire.

Ceea ce mi s-a intamplat sa vad e aceeasi poveste in 2 locuri in zone diferite ale tarii. O piatra pe care era istorisita o poveste a unui monument. Daca faptul ca acelasi lucru s-a intamplat in 2 locuri diferite nu pare tras de par, ca ridicarea partii Z din acel monument a durat fix aceeasi perioada (si atentie vorbim despre ceva ce putea dura intre 1-2 ani si pana la 7-8 cum e cazul de fata) nu mai e chiar asa de usor de inghitit.

De povesti ai nevoie si in afaceri – chiar azi citeam un articol pe acest subiect, material pe care vi-l si recomand: Storytelling – A Powerful Tool When Branding Your Organization In Social Media.

Si-atunci noi – mai ales pe parte de turism – de ce nu spunem povesti? De ce nu vrem bani? De ce nu vrem sa fim laudati? De ce nu ne punem in valoare?

Share
19 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge