Post-eveniment, bloggeri si asa nu

Cum tot sunt in plina campanie de promovare a unui concert de pian de care ma ocup si la care va astept pe toti, mi-am adus aminte de intamplarea prin care a trecut un amic. Cum e o situatie din care multe companii ar putea invata – mai ales ca intra la categoria “asa nu” va prezint astazi intreaga intamplare, evident modificand domeniul si nementionand numele.

Se da o companie care face un eveniment. Normal pentru acel eveniment exista promovarea ante-eveniment. In cazul acestui exemplu concret pot sa va spun ca s-a mers foarte mult pe promovarea online. Cont de Twitter, Facebook etc. – toate create si intretinute asiduu inainte de eveniment. Nu exista exemple rele – in sensul ca aici lucrurile au fost facute bine. S-au identificat persoanele iubitoare de acel domeniu, s-au comunicat lucruri interesante si s-a atras lume la eveniment, nimic de zis.

Ei, dar acum vine bombonica de pe ce doriti voi. Amicul meu cum ziceam pasionat fiind ajunge el frumos la eveniment. Buun. Se simte bine, evenimentul a fost in linii mari ok (acum ce sa zic, nod in papura poti cauta indiferent de situatie). Nimic major de reprosat insa. Locul ales a fost inspirat, atmosfera placuta, toate in regula.

Amicul meu detinator de blog, cont de facebook si twitter (d’oh, doar asa si aflase de eveniment, “urmarit” fiind de organizatori) se gandeste, logic, sa povesteasca pe blog despre cum a fost. Acum el, amicul, face o mare greseala. In bunavointa si gandurile sale bune spune la plecarea de la eveniment ca are intentia sa scrie pe blog despre cum a fost.

La care primeste raspunsul naucitor: “Aaa, pai nu are sens, ca pe noi ne interesa ce se scrie inainte”.

Nici nu stiu exact cum sa incep sa explic de ce “Asa nu se face”. Cred totusi ca pentru oamenii care gandesc putin e clar. Mai ales cand vorbim de online nu doar ca apreciezi ceea ce se scrie dupa eveniment, ci chiar multumesti si doresti sa ai parte de un asemenea feedback online. Si daca nu te bazezi pe online si tot vrei sa scrie lumea despre tine – jurnalisti sau bloggeri publicand materialele in variante print si online.

Nu se poate ca scopul tau sa fie adunarea unor oameni undeva in ideea de a le vinde ceva si dupa aceea gata – pana data viitoare.

Are cineva impresia ca refuzand pe cineva care a venit, spunandu-i ca nu are sens sa scrie acea persoana va mai veni sau va mai sustine firma?

Are cineva impresia ca aceasta ar fi o reteta de succes?

Ei bine se pare ca desi nu m-as fi gandit niciodata, unii au aceasta impresie. Si nu doar ca o au, ci o pun si in practica.

Daca nu aveti mari idei despre cum se fac lucrurile de calitate nu va aruncati cu capul inainte – mai ales ca puteti intreprinde actiuni care sa va aduca mari deservicii la nivel de afacere. Poate nu veti avea bani foarte multi pentru consultanta – dar tineti minte ca lucrurile lansate bine aduc succes, lucrurile facute prost de la inceput n-au mari sanse de reusita.

Share
55 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge