Cat de multe faci pentru clientul tau?

De-a lungul timpului am fost si client dar si furnizor de servicii pentru clientii agentiei mele de PR.

Stiu ca e important ca un client sa simta ca intotdeauna ii sunt ascultate cu interes solicitarile si ca se incearca solutionarea lor cat mai rapida.

Dar cat de departe mergi pentru clientul tau? Tu ce-ai face si ce nu pentru el? Exista o limita?

Sa ne gandim putin. S-ar putea ca un client sa iti solicite ceva ce poate fi calificat drept “ciudat” sau “aiurea” pentru ca nu stie. Atunci, in mod normal, rolul tau de consilier este sa ii explici situatia, de ce se poate sau nu ceva si mai ales in ce postura l-ar pune acea solicitare pe el client si pe tine furnizor de servicii in fata tertilor.

S-ar putea ca un client sa iti solicite ceva ce poate fi calificat drept “ciudat” sau “aiurea” si sa tina mortis ca asa sa se faca lucrurile pentru ca el e client, el “da banu'”. Explicatiile in aceasta situatie sunt aproape inutile. E drept tu, furnizor, se presupune ca iti cunosti clientul, modul de a gandi si reactiona. Daca te confrunti cu aceasta situatie la inceputul colaborarii atunci da, afli din mers cam cum vede colaborarea acel client.

S-ar putea ca un client sa iti solicite ceva ce poate fi calificat drept “ciudat” sau “aiurea” intreband insa si daca acel lucru se poate pune in aplicare. Aceasta este desigur varianta cea mai buna – pentru ca explicatiile sunt clar asteptate si in functie de ce stiti ca se poate face sau puteti incerca va fi luata o decizie.

Intr-adevar clientii te ajuta sa iti poti plati oamenii, cheltuielile lunare obligatorii, furnizorii si sa ai profit.

Pot exista clienti pentru care se fac mai multe lucruri si atunci si banii primiti sunt mai multi, si clienti care au nevoie de mai putine servicii contra unei sume mai mici.

Cand solicitarea pe care ar trebui sa o faci in fata tertilor te-ar pune intr-o lumina defavorabila (le-ar scadea acestora increderea in tine, ti-ar periclita relatiile viitoare cu ei etc.) cum reactionezi?

Faci totul pentru bani sau ai niste limite?

Ai invatat sa ii spui “nu” clientului tau?

Si da, insemnarea vine in urma unei solicitari cel putin ciudate primite pe e-mail recent de la o agentie.

Share
73 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published.

CommentLuv badge