Cum sa iti enervezi clientul :D

Imi doresc de mult sa incep o insemnare aici cu “Vazand si facand”. Era sa incep azi :)) Da’ nu prea se potrivea cu ce am de zis, mai ales ca nu-s eroina principala din povestile care au dus la scrierea acestui post.

Relatia client-agentie nu e intotdeauna usoara. Evident ca depinde de oamenii din ambele parti, atitudine si de multe altele. Dar sa ajungem la o lista de elemente care vor duce aproape sigur la enervarea clientului.

  • nu fi atent la ce zice – el iti spune de zor ce isi doreste, care sunt obiectivele etc. dar tu o stii deja pe-a ta. Stii ce vrei sa faci, ce i se potriveste, nu te intereseaza parerea lui. Da eventual din cap ca si cand l-ai asculta (nu strica sa lasi o impresie buna) da’ in niciun caz nu lasa ca tot ce spune sa treaca precum tarnacopul prin capul tau (sa intre, sa iasa dar sa si ramana).
  • zi ca el si fa ca tine – ti-a oferit clientul feedback? Te-a rugat sa schimbi ceva? N-ai reusit sa il convingi ca nu e bine ce zice? Atunci fa-te ca n-ai auzit ce-a zis. In final contezi doar tu – turca plateste.
  • intarzie – cu orice poti: la intalnire, cu materialele, cu raspunsurile etc. Intarzie si te vei asigura ca il enervezi (in functie de caz chiar la culme). Nu-i nimic, ii sta bine rosu la fata – e semn de sanatate, nu? 😛
  • raspunde la cat mai multe telefoane la intalniri – da, va fi incantat sa vada ca lucreaza cu o agentie/o persoana cautata. Va fi minunat sa fie intrerupt des din ceea ce spune. Un adevarat semn de respect pentru el. Dar stai, a zis cineva ca trebuie sa iti respecti clientul?
  • nu-i trimite materialele la BT – ce mai tre’ sa dea el BT? Nu esti tu expertul? Ce-atata frichineala cu BTul dat de client? Ce-a facut el sa merite sa dea BT?
  • trimite la intalnire cel mai mic om din agentie – pai da, l-ai castigat de client. I-ai luat fata. Acum doar n-o avea pretentia sa te duci numai tu la intalniri. Juniorul cel mai junior ce, nu-i bun? L-a facut mama pe client cu privilegii de a discuta doar cu directorii? Cei mici nu-s de nasul lui?!?
  • critica – tot ce-apuci, mai ales fara motiv. Cum se imbraca, ce face, cand face, de ce face etc. Nimic nu trebuie sa scape! Fii atent! Nu lasa sa iti scape vreo lauda! Nu il obisnui prost!
  • scoate-i ochii – a gresit cu ceva candva? Ati discutat despre acel lucru? A zis ca ati trecut peste? Ei, as! Unde ar mai fi farmecul?!
  • nu-i raspunde la ce te intreaba – niciodata. Adica de ce ai face-o? Tu nu te-ai dus acolo sa stai de vorba cu el, sa ii explici, sa discutati in general. Te-ai dus cel mult sa faci act de prezenta – sa nu spuna ca nu te vede la fata – si sa ii iei banii. Doar ti-ai pus si bluza cu decolteu adanc!
  • trateaza-l cu superioritate – pana la urma el habar n-are nimic din meseria ta, nu? Si-atunci de ce nu l-ai trata asa cum merita?

Aveti vreun element de adaugat acestei liste?

PS: Daca v-a placut lista cu modalitatile in care va puteti enerva clientul, stati sa vedeti ce am pregatit in reteta pentru enervarea agentiei:D!

Share
41 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge