Zici ca vrei sa faci PR. Stii in ce te bagi?

Am mai vorbit despre mirajul relatiilor publice din cateva perspective. Astazi insa o sa incerc sa clarific – de fapt sa mentionez direct – cateva “efecte adverse” care pot aparea si pe care multa lume nu stie ca trebuie sa si le asume atunci can incepe/vrea sa faca PR.

Activitati de rutina

Oricat de frumos suna strategiile de PR, oricant de interesante sunt evenimentele si campaniile tot exista si activitati care inseamna rutina. Si cam cu ele incepi. Esti pregatit sa faci baze de date cu jurnalisti? Esti pregatit sa dai n telefoane de confirmare a diverselor aspecte – participari la evenimente, adrese etc.?

Evenimente dar adio timp liber

Multi sunt atrasi de ideea ca vor lua parte la numeroase evenimente unde vor cunoaste multe vedete si o seama de persoane deosebite. E drept ca au lo9c multe astfel de evenimente, dar constientizezi ca participarea la ele inseamna adesea renuntarea la a petrece seara linistiti alaturi de familie si prieteni? La fel, daca vorbim despre evenimentele organizate, constientizati ca multe se fac in timpul liber – al altora – astfel incat oamenii sa poata participa?

Plafonare

Da, poti face multe lucruri in relatiile publice – insa la fel de bine si usor te poti si plafona. Un loc de munca unde sefii nu sunt deschisi spre idei noi sau unde nu exista buget decat pentru lucruri mici inseamna acelasi lucru facut constant. Sunteti pregatiti pentru asa ceva?

Weekenduri si seri la serviciu

Constientizati ca de exemplu a face PR in domeniul auto inseamna organizarea de roadshow-uri, de test drive-uri, porti deschise si multe alte asemenea minunate activitati dar care au loc in timpul liber si ca astfel veti ajunge sa nu mai aveti seri libere, weekenduri libere si ca oricum si in cursul saptamanii trebuie sa fiti la birou? Iar exemplul e doar pentru intelegerea fenomenului, nu inseamna ca in alte zone a face PR nu presupune acelasi lucru. Sunt putine locurile/agentiile/companiile unde omul de relatii publice nu e seara la birou alergand dupa un BT, discutand si negociind cu o tipografie, alergand sa ia tiparituri sau asteptand sa fie livrate etc. Sunteti pregatiti pentru asa ceva?

 

Share
48 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge