Cu cine trebuie sa pastrezi legatura din partea clientului?

Ca agentie, sau freelancer, lucrezi cu o persoana (sau mai multe) din partea clientului. In cazul unor firme mai mici ai oportunitatea de a discuta fara intermediari cu directorul acelei organizatii.

Cand vorbim de firme un pic mai mari, intre tine – furnizor de servicii – si director apar intermediari.

Si de-aici incep unele discutii.

Unii zic ca trebuie sa pastrezi intotdeauna legatura doar cu directorul firmei – mai ales ca PRul este si o functie de management.

Altii sunt de parere ca este cel mai indicat sa pastrezi legatura cu directorul de marketing.

In sfarsit, mai sunt pareri care spun ca nici omul de la marketing nu e potrivit, ci este mai indicat sa ai legatura cu cineva de la departamentul de PR sau comunicare.

Acum, evident ca trebuie sa vezi si ce departamente si persoane are clientul – in functie, asa cum spuneam, si de marimea firmei si nu numai.

Dincolo insa de titulaturi, astazi un sfat extrem de important. Poate ca dincolo de titulatura persoanei cu care pastrezi legatura din partea clientului, cel mai important lucru este ca acea persoana sa aiba putere de decizie. Sa nu stai 2 saptamani pana iti confirma seful “al mare”, dupa ce a primit in mapa si precizarile de la PR-ul extern, daca aproba pentru un eveniment meniu de 15 euro sau de 20, sau daca alege Pensiunea X sau Pensiunea Y, ori mapa cu colt rosu sus sau pe cea cu unul alb.

Deseori ai nevoie de raspunsuri si decizii clare in baza carora sa poti face rezervari pentru evenimente, materiale etc. Daca persoana cu care discuti nu este in masura decat sa primeasca tot ceea ce ii trimiti si sa dea mai departe, n-ai facut mare lucru. Si imagineaza-ti doar cum e cand acest lucru se intampla in situatii cu potential conflictual!

Desigur ca idealul ramane sa pastrezi intotdeauna legatura cu directorul. Daca aceasta nu se poate, atunci pe locul doi este bine sa existe variante in care exista si intalniri cu aceasta persoana – la care participa si ceilalti cu care vei discuta ulterior – si discutii cu oamenii cu care vei pastra legatura mai des. Indiferent insa de functie, asigurati-va ca atunci cand aveti nevoie de BT-uri si decizii rapide aveti pe cine conta din partea clientului!

Voi cu cine pastrati legatura?

Share
120 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge