Post pentru manageri si angajati: critica, fara a pune ceva in loc, e egala cu 0
|Am lasat deoparte – si nu e frumos – seria cu insemnari dedicate deopotriva managerilor si angajatilor. Intrucat am avut cateva discutii recent care s-au axat pe un subiect oarecum fierbinte – si vazut diferit de cele doua “tabere” (deseori, nu intotdeauna) am ales sa scriu astazi despre critica.
Se intampla ca angajatii sa nu faca totul perfect. Sau nu asa cum tu, manager, ti-ai dori. Alteori este vorba pur si simplu despre stiluri diferite. E ca si cum ai taia varza. Fiecare incepe cu o parte preferata si fiecare poate zice despre celalalt ca taie varza invers. Rezultatele insa ar trebui sa fie similare: varza taiata la fel. La serviciu insa nu se intampla mereu astfel si de-aici se isca tot felul de discutii.
Momentul criticii. Daca rezultatele nu se ridica la nivelul asteptarilor managerului, atunci, cel mai probabil e momentul criticii. Nu discutam – in acest post – despre cum se face critica – ramane pe saptamana viitoare.
Multi manageri se apuca si critica. Ridica vorba, cearta, catalogheaza rezultatul folosind diverse cuvinte mai mult sau mai putin placute si gata.
Multi angajati sunt deranjati ca efortul lor nu a fost apreciat (nu vorbim despre angajatii pusi pe a insela, face totul repede si prost etc.) si ca li se face observatie, sunt criticati si-atat. Nimeni nu le spune ce nu e bine, cum poate fi imbunatatit (mai ales cand nu au avut un punct de reper pentru activitatea lor).
Critica fara a pune ceva in loc este egala cu 0. Daca tot e momentul sa critici un angajat, atunci nu-i spune doar ca a gresit. Spune-i si unde si cum putea face sa nu greseasca. Spune-i ce doresti de la el. Ce rezultate astepti.
Rezultatele pot fi surprinzatoare. Si in sensul bun.
Cum e la voi? Cand va critica sefii se rezuma la criticat sau merg mai departe si sunt constructivi? Dar voi, daca sunteti manageri, cum va criticati angajatii?
De acord. Critica, pentru a fi constructiva, nu trebuie in niciun caz sa fie repros sau, si mai rau, jignire (mai exista cazuri, din pacate). Critica = feedback deopotriva pozitiv si negativ. Ca manager, eu as critica la modul: “Apreciez ca ai facut cutare lucru, fiindca ne ajuta in obiectivul nostru de a….. [repetitia obiectivului comun al proiectului/companiei este necesar, da coeziune echipei, ii face pe angajati sa constientizeze ca au un scop comun]. Consider insa ca nu a fost 100% bine deoarece… [motivul nemultumirii, cu argumente]. De acum incolo te rog sa procedezi asa [propunere solutie, explicat clar si motivat de ce]. Ce zici, ma sustii in acest demers, te rog? [ii dai angajatului sansa sa motiveze daca are ceva impotriva sau nu crede/poate sa faca ce ii ceri ori sa-ti propuna alternative. Poate are o idee mai buna, cine stie?] OK, multumesc.”
Astept cu interes continuarea de saptamana viitoare. 🙂
Perfect de acord cu modul de a se face critica. O sa se regaseasca in buna masura in materialul de saptamana viitoare. Din pacate insa, da, exista inca multe locuri in care se jigneste sau doar se spune ca e ceva facut prost. Si fara niciun fel de indicatie sau idee cu privire la ce se doreste a se obtine, critica este absolut inutila. Ba, as zice eu, daunatoare intrucat demotiveaza si enerveaza.
Exact! Cred ca demotivarea este cel mai mare dezavantaj al criticii incorect facute – rezultatul este exact opus celui dorit.
De-ar intelege si cei care o pun in practica atat de des acest fapt… ce bine ar fi. Pentru toti!
Hmmm… Din pacate, cred ca tocmai ei nu ajung niciodata sa citeasca astfel de articole. Sau, daca le citesc, nu pun sfaturile in practica fiindca nu-i lasa orgoliul – doar ei “stiu cel mai bine cum sa-si conduca afacerea si angajatii”. Iti suna cunoscut? 🙁
казино игра деньги онлайн игры на деньги с реальными соперниками карточные игры на деньги онлайн в россии.
старые советские игровые автоматы, казино торрент Рулетка На Деньги Отзывы Клиентов игровые автоматы доминатор или игры на деньги автоматы gaminator club.
покер за яндекс деньги, либо игровые автоматы указ президента!
spotify is the greatest we have ever before made use of in addition to we’ve made use of almost all. problem is difficult accessible for the You. H. in case you have almost any friends residing on beyond your United. T., make them call and make an accounts and give the info. can be a hustle and bustle, nevertheless worthwhile.
2012 longchamps is on popular purchase now,Longchamp Eiffel Tower Travelling bag has turned into a beneficial type in the world,Imprinted at first glance in the case symbol in the Eiffel Easy, Tower and SimpleBasic and Easy and
Great website you have here but I was curious if you knew of any message boards that cover the same topics discussed in this article? I’d really love to be a part of online community where I can get feedback from other knowledgeable individuals that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Thanks a lot!
A large stage, and not simply due to the fact we tend to won, though the way we won, Battle each other send He Kelly mentioned. Were feeling enjoy for the purpose of Forty five or so minutes, we really competed your safety, Battle each other safety. Naturally this was a team, No. Psshflbt. Try to remember Last year the age the states chugs combined in 5% growth as you move the world devolves into pandemonium in addition to anarchy. Stock exchange trading realizes almost all and has now telegraphed this unique to all of us (the same as these people telegraphed to all of us the period regarding To begin with fifty percent if you the market industry to time peaks with October 2007).