Post pentru manageri si angajati: critica, fara a pune ceva in loc, e egala cu 0

Am lasat deoparte – si nu e frumos – seria cu insemnari dedicate deopotriva managerilor si angajatilor. Intrucat am avut cateva discutii recent care s-au axat pe un subiect oarecum fierbinte – si vazut diferit de cele doua “tabere” (deseori, nu intotdeauna) am ales sa scriu astazi despre critica.

Se intampla ca angajatii sa nu faca totul perfect. Sau nu asa cum tu, manager, ti-ai dori. Alteori este vorba pur si simplu despre stiluri diferite. E ca si cum ai taia varza. Fiecare incepe cu o parte preferata si fiecare poate zice despre celalalt ca taie varza invers. Rezultatele insa ar trebui sa fie similare: varza taiata la fel. La serviciu insa nu se intampla mereu astfel si de-aici se isca tot felul de discutii.

Momentul criticii. Daca rezultatele nu se ridica la nivelul asteptarilor managerului, atunci, cel mai probabil e momentul criticii. Nu discutam – in acest post – despre cum se face critica – ramane pe saptamana viitoare.

Multi manageri se apuca si critica. Ridica vorba, cearta, catalogheaza rezultatul folosind diverse cuvinte mai mult sau mai putin placute si gata.

Multi angajati sunt deranjati ca efortul lor nu a fost apreciat (nu vorbim despre angajatii pusi pe a insela, face totul repede si prost etc.) si ca li se face observatie, sunt criticati si-atat. Nimeni nu le spune ce nu e bine, cum poate fi imbunatatit (mai ales cand nu au avut un punct de reper pentru activitatea lor).

Critica fara a pune ceva in loc este egala cu 0. Daca tot e momentul sa critici un angajat, atunci nu-i spune doar ca a gresit. Spune-i si unde si cum putea face sa nu greseasca. Spune-i ce doresti de la el. Ce rezultate astepti.

Rezultatele pot fi surprinzatoare. Si in sensul bun.

Cum e la voi? Cand va critica sefii se rezuma la criticat sau merg mai departe si sunt constructivi? Dar voi, daca sunteti manageri, cum va criticati angajatii?

 

Share
12 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published.

CommentLuv badge