Efectul “pervers” al cifrelor

Acum ceva timp – nu mult – printre sfaturile din articolele despre cum sa scrii mai bine, cum sa atragi vizitatori pe blog etc. aparea unul important: utilizarea cifrelor.

In mod normal, cifrele sunt asociate cu statistici, rezultate, sau cu topuri.

Doar ca, iata, a fost gasita o idee prin care cam orice material poate avea si cifre in titlu.

2 sfaturi de  afaceri. 4 pasi simpli de a fi fericit. 8 modalitati de a nu te face de ras in public. 13 orase faimoase si asa mai departe.

Ideea in sine nu este rea. Este bine sa oferi niste cifre atunci cand acestea exista.

Ceea ce mi se pare ca poate deranja este utilizarea excesiva.

Chiar daca tu scrii, sa zicem, un articol pe luna cu cifre de genul acesta, s-ar putea ca altii sa scrie mai multe. Si chiar daca si ei scriu tot un articol, dar fiecare in alta zi, si tot ai si pe Twiter, si pe Google+ si pe Twitter numai titluri cu cifre.

Si-atunci nu iti mai arde sa le citesti.

Efectul obtinut este enervarea. Asa ca in loc de interes se poate genera dezinteres. Sau chiar respingere.

Bineinteles ca reactia fiecaruia la articole cu cifre depinde de cat de multe asemenea articole vede zilnic.

Voi ce ziceti insa: mai e o tendinta de urmat in scris sau nu? Va deranjeaza sau va plac articolele cu cifre? Va determina sa le cititi sau sa le ocoliti?

Share
4 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge