Cosmote vs. Vodafone – in reclame sa ne batem

Pozitionarile, din punct de vedere al imaginii, sunt extrem de interesante. Alegerea celei mai potrivite pozitionari pentru o marca nu este usor de facut sau, mai corect spus, nu trebuie facuta in pripa si fara o cercetare atenta la baza.

Sigur, aceasta nu este o insemnare teoretica, astfel ca va propun sa vedem putin piata telefoniei mobile de la noi prin prisma unor reclame noi.

Pana acum, Orange a avut reclame mai sobre, mai serioase, cu mai mult scris si mai putine personaje memorabile sau replici de retinut, exceptie facand cele pentru promovarea unor concerte si cele din seria celor doua caractere desenate, reluate anul acesta dupa o pauza (motivul ramane sub semnul intrebarii, poate sugera lipsa unei campanii inedite, lipsa unui buget mai mare pentru a crea personaje noi etc.).

Cosmote s-a dus clar spre tineri si acest lucru s-a remarcat in toate reclamele lor. S-a urmarit initial atragerea unei mari mase de oameni, inclusiv prin portare. Apoi a ramas in zona celor tineri cu reclame clar adresate lor.

Acum insa a venit cea cu eroul. O reclama serioasa, dupa cea cu fluturii (care sa nu uitam a iscat si scandaluri cu privire la copierea ei dupa o alta reclama din strainatate). Din start o alta pozitionare, un alt ton de comunicare. Recunosc ca atunci cand am vazut prima oara spotul TV m-am uitat cu atentie sa vad la ce produs/marca este. Si am fost putin surprinsa sa vad ca avem o asa pozitionare pentru Cosmote. Iata si reclama despre care vorbesc:

In aceeasi perioada insa avem spoturile din campania noua a Vodafone – o alta marca din zona telecom care insa comunica pe mai multe planuri, intrucat intr-un fel sunt seriile de reclame adresate tinerilor pentru cartela Vodafone, si in alt fel cand vorbesc despre campanii sociale. Acum au campania cu Impreuna suntem mai puternici cu oamenii din Romania valorosi, cei care aleg sa faca ceva nu doar sa se planga, cei care muncesc etc.

Pozitiionari oarecum similare – tot pe zona de valoare, sigur si cu diferente evidente.

Cum vi se pare insa noua reclama Cosmote? Ce reactie v-a trezit? Dar seria Vodafone?

Share
7 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge