Managerul si favoritismele

Continuu seria posturilor pentru manageri si angajati cu o tema destul de sensibila: acordarea favorurilor si impactul oferirii acestora asupra relatiei manager-angajati.

Managerul nu ar trebui sa aiba preferinte dar… le are, fie ca este vorba despre o ruda angajata, fie ca este o persoana sau sunt mai multe cu care se intelege mai bine. Este om.

Managerul nu ar trebui insa sa arate fatis preferintele. Daca angajatii vad ca X sau Y sunt preferatii managerului pot aparea cateva comportamente indezirabile. Astfel, angajatii care stiu ca sunt placuti de sefi pot sa ajunga sa nu mai lucreze suficient, in timp ce restul personalului poate sa ajunga sa suplineasca munca nefacuta de oamenii placuti de manager dar sa nu se planga. In timp aceasta va duce la frustrari si poate chiar pierderea acelor angajati buni.

Managerul poate fi intelegator si face favoruri, dar o linie trebuie trasa. Probleme pot aparea in viata oricui, inclusiv a managerului. Fie ca este vorba despre probleme de sanatate (proprii sau ale membrilor foarte apropiati din familie), fie ca sunt probleme de alt gen, situatiile dificile apar cand te astepti mai putin. Din cauza lor angajatii, uneori, pot sa solicite zile libere sau alt tip de ajutor.

Fiecare situatie trebuie judecata separat si in functie de datele disponibile trebuie luata decizia cea mai potrivita astfel incat sa se pastreze insa o balanta. Este indicat sa existe un echilibru tocmai pentru ca daca un angajat de pilda mai mult lipseste de la birou – si altii ii fac treaba – ceilalti pot sa nu fie multumiti de situatie si in timp chiar sa plece spre alte companii ori sa nu isi mai faca treaba foarte bine (din moment ce altii mai mult nu vin, dar salariul il primesc).

Daca se ofera ceva unei persoane, frumos este sa se faca acelasi lucru pentru toti angajatii. Tocmai pentru a pastra echilibrul si a nu face diferente cu potential impact negativ asupra echipei, ceea ce se face pentru cineva trebuie facut pentru toata lumea. De aici rezulta foarte limpede si ca este important ca managerii sa stie cat de departe trebuie sa mearga si cat de multe accepta.

Este una sa se acorde unul sau cateva favoruri, si este altceva sa se ajunga sa se vorbeasca despre favoritism. Abuzurile nu ajuta pe nimeni si cu atat mai putin compania.

Share

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge