Afla partile negative ale afacerii pe care vrei s-o incepi

O fi din cauza crizei, o fi din cauza faptului ca pe la 30 si ceva de ani multi isi regandesc viitorul, o fi din cauza unor sefi cum nu ai dori vreodata nici dusmanilor sa intalneasca, o fi din alte motive… De fapt nici nu conteaza cauza, ci important este faptul ca multi – tineri si nu numai – isi doresc sa inceapa o afacere a lor.

Fie ca este vorba despre ceva online – o idee de site/blog cu potential de a aduce un venit in viitorul apropiat -, fie ca este vorba despre o agentie (deh, multi dintre cei cu care vorbesc sunt de prin zona marketing/pr/comunicare/consultanta), fie ca este vorba despre o mica firma cu potential de dezvoltare (IT si nu numai) ori chiar despre deschiderea unor pensiuni, oamenii au idei. Iar acest lucru este minunat.

Putini stiu sa testeze insa ideile de afaceri. Idei sunt o sumedenie, entuziasm se gaseste din plin pentru toate, insa trebuie vazut ce merita si ce nu sa fie pus in practica. Testarea ideilor este un proces complex, implicand analiza foarte concreta (inclusiv cu cifre foarte clare) a potentialului afacerii pentru a se vedea daca poate avea succes si in ce conditii si daca este necesara obtinerea unui influx de capital (credit, atragarea unui investitor etc.). Un articol cu elemente de baza in privinta testarii ideilor de afaceri gasiti aici.

Multi tin sa vada doar partile placute ale noii afaceri – indiferent care este tipul acesta de “nou business”. Este excelent sa te concentrezi pe aceste parti, este minunat sa vezi cum poti imbunatati ceva si cum poti aduce ceva necesar pe piata. Ai nevoie sa stii ce poate merge bine pentru ca exact pentru aceste parti pozitive vei lucra. Putini insa vor sa vada si potentialele elemente negative ale afacerii la care s-au gandit. Nu este vorba de demoralizare si in niciun caz nu este vorba despre faptul ca nu ar trebui ca oamenii care se gandesc sa faca ceva sa renunte. Dimpotriva. Stiind insa care sunt amenintarile, elementele care pot merge gresit, care sunt pericolele, care sunt resursele necesare (atentie: nu doar financiare!), care va fi impactul asupra vietii (inclusiv de familie) orice antreprenor are oportunitatea de a fi mai pregatit. Se pot crea scenarii si planuri de rezerva pentru momentele in care potentialele pericole devin realitate. Cunoscandu-se cat mai in detaliu afacerea care se doreste a fi lansata sunt mai mari sansele de reusita, daca ideea trece cu bine de testul eficientei si se constata ca merita ca acea afacere sa fie inceputa. Stiind si bune si rele ai sanse mai mari de succes! Fiind pregatit si pentru partile complicate (mai putin timp liber, multa parte administrativa, management etc.) poti face fata cu mai mult succes provocarilor venite din aceste directii.

Share

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge