Asa DA! Exemplu (surprinzator) de campanie de PR/imagine/comunicare

Am zis surprinzator in titlu si e cazul sa explic. Surprinzator ar putea fi considerat produsul.

In fond e vorba despre tampoanele OB. Si da, va recomand sa cititi despre situatie chiar daca sunteti barbati. Niciun detaliu mai putin frumos nu va fi inclus aici.

Dar e mai mult de-atat. Surprinzator e modul in care ceva ce putea fi un mare scandal, sau se putea transforma intr-o mare problema, a devenit ceva apreciat, ceva amuzant.

Ideea e asa: in State s-a anuntat – si da, aparea si pe siteul oficial al OB – ca seria Ultra va fi oprita din productie datorita unor probleme de manufacturare. Da, tampoanele OB nu au un aplicator precum cele concurente. Insa aceste tampoane sunt iubite si apreciate la nivel international (mai ales pentru cele cu stratul lor cu matase). Dar nu numai. Si ca sunt apreciate si folosite – lucrul cel mai important la un produs – a dovedit-o urmatorul fapt.

Oamenii n-au auzit musai stirea cu oprirea productiei. Femeile au remarcat lipsa produselor la raft. In toate locurile in care puteau fi prezente. Si de aici isteria. Si nu exagerez!

Multe femei au scris companiei. S-au creat siteuri. Dar sa va dau si exemple.

Iata un post al unei femei – Jezebel – care isi povesteste experienta, spunand clar cum i-a scris companiei si cum a primit raspuns in 24 de ore! Da, intr-o perioada de potentiala criza, raspunsul prompt este un lucru excelent! De lauda si de tinut minte!

Nu e nimic patetic. Vorbim doar de oameni care foloseau un produs, care se bucurau, consumatori fideli care dintr-o data se trezesc fara produs.

Raspunsul companiei, in afara de faptul ca este prompt, este si foarte clar: se intrerupe productia din cauza unor probleme, dar se va relua. Isi prezinta scuzele pentru potentialele probleme create. Din nou foarte bine!

Evident insa ca acest lucru nu tine musai de cald – respectiv nu ajuta musai femeile in acea perioada a lunii. Asa ca totul trebuia rezolvat curand. Si au facut acest lucru – dar au mers mai departe, spre excelent!

Ca mica paranteza, va recomand sa cautati simplu pe google acest fragment: ob ultra tampons discontinued . O sa ajungeti la o mare de rezultate – adica aceasta. Si-o sa vedeti ca a fost creat si un site dedicat – de utilizatori/consumatori insa! – inclusiv cu o petitie! Adica //obultratampons.com/.

O noua problema pentru Johnson&Johnson? Cu siguranta!

Ei au mai avut crize de-a lungul timpului.

Marea greseala in cazul de fata a fost, cred eu, intreruperea productiei inainte ca noile variante sa fie pe piata. Daca doar ar fi aparut cele noi, promovate, ar fi avut succes. Asa lumea s-a trezit fara produs. Dar acesta este si un lucru bun pentru companie! Lumea a constientizat cat de mult iubeste produsul, cat de mult are nevoie de el.

Lasa-i putin pe oameni fara ceva cu care s-au obisnuit si vor sari imediat ce reapare. Si vor fi in continuare fideli. Asta daca stii sa gestionezi bine situatia. Da, totul putea degenera. O fi produsul bun, dar tot conteaza ce si cum faci.

Ei bine a venit si momentul mult asteptat. Revenirea.

Dar aceasta nu s-a facut oricum.

Johnson&Johnson si-a mai prezentat inca o data scuzele si a facut-o intr-un mod absolut reusit! Unul pe care orice persoana il apreciaza – mai ales orice fata 😉 Iar la final, desigur, si un cupon oferit.

La ce ma refer?

Accesati linkul //www.obtampons.ca/apology, scrieti-va numele si ascultati, cu boxele deschise, pana la capat. Ei? Da, un final de campanie foarte bun, o gestionare de tipul asa Da a situatiei si o melodie cuceritoare. Iar acum, din nou, multe cliente fericite!

In plus, siteul – si melodia – a ajuns un fel de viral si pe Facebook – pentru ca multe persoane au ascultat-o – deh, personalizarea functioneaza mereu. Si da, si eu am ascultat-o, recunosc. Si mi-a placut 🙂

 

 

Share
62 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge