The Commercialization of Childhood – sau despre promovarea orientata catre copii

In facultate aflam ca adesea strategiile de promovare, reclamele etc. trebuie sa se adreseze femeilor pentru ca ele iau deciziile de cumparare. Ele trimit barbatii cu listele in hypermarketuri si asa mai departe.

Iata insa un film care ne arata ca astazi lucrurile se schimba putin. Adesea copiii sunt cei care dicteaza ce calculator/telefon sau chiar masina se achizitioneaza. Filmul analizeaza atent modul in care copiii sunt influentati de reclame si de diversele modalitati de promovare. Copiii sunt bombardati cu 3000 de “commercials” pe zi (las termenul in engleza pentru a nu spune doar reclame). Diversi profesionisti in domenii diferite vorbesc despre cum parintii au adesea de suferit, despre cum se incearca mereu castigarea a ceea ce se numeste “brand loyalty”. In general, vorbim despre convingerea celor mici ca viata inseamna a cumpara.

Dar nu va spun despre tot ce se discuta in film. Va las sa va uitati si apoi sa imi spuneti ce aspecte vi s-au parut voua cele mai importante. Cum vedeti aceasta adresare catre copii? E bine? E rau – mai ales in zilele noastre cand avem o multime de gadgeturi si acces la mesaje – promotionale si nu numai – peste tot?

Share

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge