De ce ii inteleg pe cei care cumpara acum – dar la ce ar trebui sa fie atenti

Sarbatorile – oricare – aduc si reduceri. Unele reale, altele mai putin.

Aceleasi momente insa aduc si o aglomeratie, pentru unii inca incredibila, in hypermarketuri, mall-uri etc.

Sunt oameni care ii critica pe cei care acum dau iama si cheltuie multi bani pe diverse produse. Mai mult, se spune ca “mai zicem ca n-are romanul bani, da’ ia uite cati sunt in hypermarket la cumparaturi, ia te uita la ce cosuri pline au”.

Sunt aici insa doua aspecte importante zic eu.

1. Primul – si evident cel criticat (si pe buna dreptate) este risipa. Da, se cumpara mult, se achizitioneaza o groaza de produse (inclusiv mancare) care nu sunt apoi utilizate. Se arunca ulterior mult.

Pare ca oamenii de Craciun si de Anul Nou au brusc 2-3 burti – si e suficient sa ne uitam la cati ajung dupa ospat la spital (ca de cei care si-au luat deja sau isi vor lua diverse medicamente pentru tractul digestiv nu zice nimeni nimic, nu avem o statistica).

Oamenii n-au insa, brusc, stomacul mai mare. Si-ar putea sa manance mai multe feluri – dar portii mai mici astfel incat sa nu le mai fie rau.

La fel, cand merg la cumparaturi, ar putea sa nu arunce aiurea banii pe orice – chit ca “e la promotie”. Nu tot ce zboara se mananca zice un proverb, dar se pare ca noi am uitat de el.

Nu cred in cumpararea a multe jucarii de Craciun. Nu cred in achizitionarea a kilograme intregi de carne pentru o persoana pentru 2-3 zile. Nu cred in munti de bunatati mancate deodata. Nu cred in cumpararea unor lucruri de care nu ai nevoie si nu cred ca un anunt – ca e promotie sau reducere – trebuie sa te pacaleasca oricum. Cand vezi un anunt cu “reducere/promotie” gandeste-te daca chiar ai nevoie de acel produs. Imi aduc aminte acum de cineva care spunea ca intr-un an a ajuns sa mearga la tara si sa dea o groaza de pulovere noi pe care le avea pentru simplul motiv ca el nu purta pulovere, in schimb avea sifonierul plin pentru ca la cumparaturi sotia vedea mereu preturi bune si zicea sa ia, ca sa fie, in caz de nevoie.

Cand vezi un anunt cu “reducere/promotie” compara si cu celelalte preturi de la produse similare de la marci diferite. S-ar putea ca reducerea sa fie intr-adevar una buna la produsul X de la marca Y, INSA sa existe marca Z care are un pret mai mic per kilogram decat marca Y (si aceasta marca Z nu va ganditi ca trebuie sa fie intotdeauna cea cu pretul cel mai mic din hipermarketuri). Cu alte cuvinte, s-ar putea sa fie o promotie la cascavalul Hochland, dar pretul final per kilogram sa fie mai mare decal la cel de la Milli sau alte marci.

Si acestea sunt sfaturi valabile in cazul cumparaturilor indiferent de zi sau anotimp!

2. Al doilea aspect important este dat de nevoie. Si acesta este totusi deseori uitat. S-ar putea ca unii oameni sa stranga bani un an de zile si, poate si cu prima de Craciun, sa isi permita sa isi ia un televizor, mobila noua in casa, un aparat de bucatarie etc. Iar acest lucru nu este absolut deloc de condamnat – si este si usor de inteles. Mie mi s-a intamplat ca mama sa stranga bani un an si la final, cu tot ce a strans sa reusim sa ia primul nostru televizor color. Dar si aici exista un sfat care este bine sa fie urmat. Nu te arunca imediat la orice produs aflat la promotie. Daca tot strangi bani de ceva timp pentru a lua ceva, documenteaza-te, selecteaza deja produsul – sau 2-3 variante – si apoi, de sarbatori, cauta sa vezi cine ce reduceri a facut la acele produse pentru ca in final sa iei produsul dorit la pretul cel mai bun. In final tu ramai si cu produsul si, daca ai analizat bine, si cu niste bani in plus cu care poti lua altceva sau, poti lua un produs mai bun la banii pe care ii aveai.

In consecinta da, sarbatorile sunt prilejuri bune de a achizitiona produse si, mai ales acum de Craciun, inteleg achizitionarea unor bunuri mai costisitoare si nu musai ca moda sau ca risipa. Atentie insa la ce si cum se ia si la faptul ca omul tot om ramane, tot cu doua maini si doua picioare si o singura burta si o singura casa (cu spatiu limitat) in care sa fie puse toate.Marketingul e marketing, vanzarile sunt vanzari, promotiile au rostul lor – dar si omul are un cap si in interior un creier cu care poate gandi si analiza!

Cumparaturi placute!

Share
4 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge