Mod de adresare

Trebuie sa iti adaptezi in fiecare moment discursul si modul de a vorbi contextului, locului, auditoriului etc. Intr-un fel vei vorbi cu un copil si altfel cu un potential furnizor sau client.

Se intampla deseori sa fii in situatia de a trimite unele propuneri – via email, utilizand direct marketingul, la telefon etc. Si aici trebuie sa stii cum sa te adresezi. In functie de adresant dar si de expeditor, de stilul marcii sau al persoanei, modul de adresare va diferi.

Intr-o mare de emailuri/scrisori trebuie sa te diferentiezi. Asta nu inseamna insa ca trebuie sa fii impertinent, nesimtit, arogant. Poti intr-adevar sa doresti sa atragi atentia si sa susciti interes. Este chiar de dorit sa realizezi acest lucru. Anumite limite ale bunului simt nu trebuie insa incalcate. Un mesaj din care se constata aroganta, tonul condescendent al expeditorului, un mesaj in care persoana respectiva se trage brusc de sireturi cu destinatarul, sau un mesaj care nu ofera date de contact, elemente clare si asa mai departe cu siguranta va atrage atentia – in sens negativ – si cu siguranta nu va aduce colaborari sau interes ci dezgust si o atitudine fireasca de respingere sau de ignorare pura.

Atragerea atentiei – este insa elementul cheie. De la subiectul mesajului – daca vorbim de mesaje trimise utilizand posta electronica – si pana la designul unui plic sau al pliantului ori textul din email totul conteaza. Atentie insa si la modul in care se atrage atentia – si la ce!

Share
58 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge