Traseul invitatului

Orice televiziune isi doreste sa aiba multi telespectatori – care inevitabil sa duca la achizitie de spatiu publicitar si ca atare castiguri.

Emisiuni bune sunt copiate – sau adaptate pe diverse posturi. Realizatori de emisiuni sau chiar echipe intregi (de la producatori la dansatori, de la prezentatori la consilierii de imagine) pleaca de la o televiziune la alta ceea ce duce la o emisiune mutata practic in diverse intervale orare insa pastrandu-i conceptul.

Telespectatorii au motive diverse pentru care se uita – sau nu – la o emisiune sau la o televiziune. Sunt emisiuni vizionate pentru tema, concept, pentru prezentator etc. Emisiunile asemanatoare ca format, adresandu-se cumva aceluiasi public si mai ales avand aceiasi potentiali invitati. Desigur ca incepe lupta pentru exclusivitate sau pentru premiera ori pentru a aduce un invitat in ziua in care are loc evenimentul/intamplarea etc. nu la mult timp dupa.

Sa luam un exemplu:

Initial era Teo Trandafir cu emisiunea pe ProTV. Avea audienta buna – ani la rand. In timpul unuia dintre sezoane pe Antena 1 a fost o emisiune cu o moderatoare cantareata (Monica Anghel). Contra-programarea gandita de concurenta nu a avut insa efectul scontat. Teo Trandafir a plecat de la ProTV. A ajuns cu emisiune pe alt interval orar. Mai apoi la PRO TV a aparut Catalin Maruta intr-o emisiune pe intervalul orar pe care pe vremuri aparea Teo Trandafir; aceasta din urma a ajuns la un post concurent cu o emisiune ce incepe la jumatatea unui serial foarte vizionat la Pro TV si se termina la un sfert de ora de la inceperea emisiunii lui Catalin Maruta. Unii oameni prefera sa vada stirile de la ora 5 si sa nu mai schimbe postul. Altii, in functie de invitati, aleg ce vor vedea. Altii aleg Romantica – cu Supravietuitorii si Irina Reisler. Oricum, dimineata pe Antena 1 au iar ocazia de a vedea aproape aceiasi invitati – uneori in premiera aici, alteori si aici dupa ce au fost la emisiunile de seara.

Asa se face ca un album este prezentat in prima zi in cel putin o emisiune si uneori a doua zi in inca doua. Discutiile seamana – subiectul fiind acelasi – diferenta facand-o prezentatorii, stilul emisiunii, inspiratia celor ce pregatesc textele emisiunii si desfasuratoarele.

Peisaj mediatic incarcat de emisiuni mondene? Media care ofera ceea ce “se cere”? Plictiseala dupa ce ai vazut un invitat la una dintre televiziuni? Cum stau de fapt lucrurile oare? Desigur, in final, cele ce raspund intrebarilor de aici sunt – pentru multi – datele de audienta.

Share
5 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge