Om de PR sau purtator de imagine?
|Am citit de dimineata cel mai recent material postat pe blog de Dragos Manac.
El spune ca nu este PR-ist. Argumenteaza cu faptul ca este foarte emotional. Il stiu pe Dragos. Se implica intr-adevar in tot ceea ce face. Ceea ce se pare ca i-a scapat in acest caz este ca PR-istul trebuie sa creada in ceea ce face, in ceea ce promoveaza. Ca atare a pune suflet are legatura cu PR-ul. Mai ales atunci cand primesti tot felul de emailuri cu injuraturi gratuite – despre care aminteste Dragos – si trebuie sa fii totusi diplomat.
Daca ma uit cu ochi de specialist la compania si la proiectele lui Dragos as constata urmatoarele:
– Dragos apare in foarte multe locuri. Fie ca vorbim despre Dragos Manac autor de articole care apar in diverse reviste – pe teme de Linux si nu numai – , fie ca ne gandim la Dragos care apare in interviuri, la Dragos cel ce raspunde emailurilor. Concluzia fireasca? Dragos Manac este un purtator de imagine pentru compania sa si pentru proiectele pe care le dezvolta.
– o promovare facuta bine poate aduce beneficii pentru fiecare proiect in parte. Spune Dragos ca “Imi doresc sa nu fie Ghelir cel mai publicizat proiect facut vreodata de noi, pentru ca sunt zeci de alte lucruri absolut interesante pe care le facem si care merita recunoastere, multe din ele fiind atat de inteligente incat putini le inteleg.” Ofera ca exemplu de proiect special si interesant: “luna aceasta am facut un supercalculator (cluster HPC Linux) de simulare climatica pentru Administratia Nationala de Meteorologie, capabil sa prezica vremea peste 500 de ani.” Pentru fiecare proiect in parte s-a facut promovare. Aminteste insa la inceputul post-ului ca nu s-a lucrat in baza unor strategii. Daca a trebuit sa se ofere raspunsuri sau sa se prezinte proiectele s-a facut. Poate ca mai slaba promovare a unor proiecte ar putea fi cauzata de lipsa unei strategii.
Nu imi doresc sa spun aici cum ar trebui sa isi gestioneze Dragos afacerea. Nici pe departe.
Pun insa accentul asupra unui element foarte important: toate proiectele lui sunt asociate cu imaginea sa (asa cum tot ce inseamna Virgin este asociat cu Richard Branson – sper sa nu il deranjeze analogia pe Dragos, dar exact la asta m-am gandit cand am citit postul sau). Si daca nu a avut mereu PR – macar o persoana in cadrul companiei, sau macar o colaborare pe proiect cu o agentie – atunci este firesc ca lumea sa aiba nevoie de un punct de reper, de un om pe care sa il poata intreba si caruia sa ii poata solicita mai multe informatii. Iar compania a trebuit sa aiba un purtator de imagine. Si acesta a fost Dragos Manac.
Later edit: Abia astept sa vad strategia si abordarea viitoare 🙂