Cum te comporti intr-o situatie in care esti intre 2 “tabere”?

Doi prieteni se cearta. Amandoi sunt prietenii tai si niciunul nu vrea ca al doilea sa afle ce ti-a spus. Un caz tipic. Dar in viata nu toate sunt cazuri tipice. Si nici in afaceri.

Sunt momente in care afli de anumite intelegeri de afaceri – legale – si apoi descoperi ca o parte nu isi respecta cuvantul. Uneori esti implicat in situatie de colaborare cu ambele parti si atunci intrebarea este, “ce fac”?

Constat la cineva apropiat aceasta situatie – chiar ma intreba daca il pot ajuta cu un sfat.

Mi-a fost greu sa ii spun ceva care sa il ajute direct sa ia o decizie finala. Nu pot decat sa incerc sa ofer si alte perspective.

In mod normal ar trebui sa ii spui partii ca stii ca prima nu isi respecta cuvantul. Dar trebuie intai sa te intrebi: ai toate datele? Stii sigur ca lucrurile stau astfel – ai aflat si cealalta versiune a povestii?

Gandeste-te si la impactul asupra ta: cum poate afecta divulgarea informatiei relatia ta cu ambele parti. Poate este o strategie la mijloc – de la una in care sa fii testat de cei doi si pana la una in care poate astfel se poate castiga ceva (un contract sau cine stie ce).

Cum vei fi perceput – ca “turnator”?

Ia in calcul posibilitatea ca acele doua parti sa se certe daca divulgi informatia si ulterior sa se impace. Unde te vei incadra in aceasta situatie? Oamenii se cearta si se impaca. Rareori vezi cazuri in care sa se tina oamenii de cuvant – gen nu mai fac afaceri cu x, nu mai vorbesc cu y. Si-atunci?

Ca sa nu ne limitam la o anumita situatie, din experienta sau din cele cunoscute – imi dau seama ca sunt multe alte situatii in care poti fi la mijloc intre doua “tabere”. Poti sa fii direct implicat insa sa nu poti divulga ce stii pentru ca evident ai rani pe unii altii, insa sa ai dilema urmatoare: eu trebuie in aceste conditii sa continuu sa imi respect cuvantul? Daca stii ca altcineva face un lucru pe care si tu trebuie sa il faci, tu chiar de cuvant insa sfarsesti doar prin a pierde pe termen lung, cum faci? Te gandesti ca in fapt cinstea este apreciata pe termen lung si ca minciuna are picioare scurte? Te gandesti ca nu mai e cazul sa extinzi pe viitor colaborarea care poate te avantajeaza din anumite puncte de vedere insa iata iti aduce si pierderi?

Si cum gestionezi comunicarea cu alti oameni implicati indirect – parteneri sau subcontractanti?

Privirea situatiei in ansamblu si gandirea unor scenarii pentru viitor pentru a se vedea care sunt consecintele diferitelor abordari este una dintre solutiile pentru a lua o decizie buna. Din pacate o solutie-panaceu pare a nu exista.

Daca ati trecut insa prin astfel de situatii – la nivel personal sau in afaceri – m-as bucura sa ne impartasiti modalitatile de solutionare alese si chiar si impactul pe termen scurt, mediu si/sau lung.

Share
5 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge