Promovarea prin concursuri
|De principiu concurs=posibilitate castigare premii, ceea ce implica participare.
Daca in joc se “arunca” si o reducere de pret pentru toti participantii – in cazul in care trebuie sa se achizitioneze unele produse, succesul e asigurat.
Asocierile de imagine prin concursuri pe diverse reviste, ziare sau site-uri – sunt foarte bune. Castiga practic ambele parti.
Care este insa situatia pentru organizator? Cum se promoveaza bine un concurs – astfel incat sa fie si castiguri pentru organizator? Este concursul o solutie?
Promotiile de la noi demonstreaza ca da. Se pare insa ca un succes mai mare il au concursurile ce implica achizitionarea produselor (fie ca e vorba despre cutii/sticle de bere sau de masini ori cafea sau sejururi sau electronice si electrocasnice).
Sunt insa si concursuri in care se ofera invitatii sau premii. Asemenea concursuri aduc notorietate sponsorilor. Cum se poate sa aduca insa si vanzari?
V-ati promova prin organizarea de concursuri care sa nu implice achizitionarea de produse/servicii? De ce? Ati utilizat tehnica? A adus beneficii?
Depinde din ce punct de vedere gandesti concursurile. Marketingul, clar, vrea vanzari. Ce nu inteleg marketerii, cateodata, e ca aceste concursuri pot sa aduca si alte beneficii, pe termen lung. Si ma refer acum la brand awareness, o chestiune care face parte din obiectivele de PR mai degraba. Lansezi un concurs si nu le ceri oamenilor in mod direct sa cumpere produsele / serviciile tale. Eventual oferi ca premii produse / servicii pentru a-i familiariza cu oferta ta. Cu siguranta, vanzarile nu vor creste. Dar vei castiga potentiali clienti. Oameni care in cel mai rau caz doar au auzit de tine, dar in variantele optimiste te tin minte pentru ca le-ai trezit interesul> In acest ultim caz, sansele ca acele persoane sa-ti devina clienti cresc. Si iata cum se ating si obiectivele de marketing, pe termen lung.
Cam greu de cap cum sunt, n-am inteles : “concursuri care sa nu implice achizitionarea de produse /servicii” ? Adica un concurs din cate stiu, este o competitie care are o miza, un castig un premiu si nu sa-ti mai bagi si banii intr-un produs sau serviciu ( de care NU ai neaparata nevoie) ????
Daca, exita acest tip de concurs, se adreseaza cu siguranta unei anumite parti a populatiei.
Si cred ca mai nimerit este sa-i spunem promotie , promovare sau pomana.
Vorba aia “daca-i free, e (vai!) de noi “!!!!
… uitati-va la site-ul din semnatura si veti intelege mai bine fenomenul concursurilor…
Play informative for me, Mr. ineternt writer.
any happening there isand this is perhaps all gratitude to this very awesome mobile phone spying device. Think about if you possibly could instantaneously get a grip of all personal information