Traseul invitatului
|Orice televiziune isi doreste sa aiba multi telespectatori – care inevitabil sa duca la achizitie de spatiu publicitar si ca atare castiguri.
Emisiuni bune sunt copiate – sau adaptate pe diverse posturi. Realizatori de emisiuni sau chiar echipe intregi (de la producatori la dansatori, de la prezentatori la consilierii de imagine) pleaca de la o televiziune la alta ceea ce duce la o emisiune mutata practic in diverse intervale orare insa pastrandu-i conceptul.
Telespectatorii au motive diverse pentru care se uita – sau nu – la o emisiune sau la o televiziune. Sunt emisiuni vizionate pentru tema, concept, pentru prezentator etc. Emisiunile asemanatoare ca format, adresandu-se cumva aceluiasi public si mai ales avand aceiasi potentiali invitati. Desigur ca incepe lupta pentru exclusivitate sau pentru premiera ori pentru a aduce un invitat in ziua in care are loc evenimentul/intamplarea etc. nu la mult timp dupa.
Sa luam un exemplu:
Initial era Teo Trandafir cu emisiunea pe ProTV. Avea audienta buna – ani la rand. In timpul unuia dintre sezoane pe Antena 1 a fost o emisiune cu o moderatoare cantareata (Monica Anghel). Contra-programarea gandita de concurenta nu a avut insa efectul scontat. Teo Trandafir a plecat de la ProTV. A ajuns cu emisiune pe alt interval orar. Mai apoi la PRO TV a aparut Catalin Maruta intr-o emisiune pe intervalul orar pe care pe vremuri aparea Teo Trandafir; aceasta din urma a ajuns la un post concurent cu o emisiune ce incepe la jumatatea unui serial foarte vizionat la Pro TV si se termina la un sfert de ora de la inceperea emisiunii lui Catalin Maruta. Unii oameni prefera sa vada stirile de la ora 5 si sa nu mai schimbe postul. Altii, in functie de invitati, aleg ce vor vedea. Altii aleg Romantica – cu Supravietuitorii si Irina Reisler. Oricum, dimineata pe Antena 1 au iar ocazia de a vedea aproape aceiasi invitati – uneori in premiera aici, alteori si aici dupa ce au fost la emisiunile de seara.
Asa se face ca un album este prezentat in prima zi in cel putin o emisiune si uneori a doua zi in inca doua. Discutiile seamana – subiectul fiind acelasi – diferenta facand-o prezentatorii, stilul emisiunii, inspiratia celor ce pregatesc textele emisiunii si desfasuratoarele.
Peisaj mediatic incarcat de emisiuni mondene? Media care ofera ceea ce “se cere”? Plictiseala dupa ce ai vazut un invitat la una dintre televiziuni? Cum stau de fapt lucrurile oare? Desigur, in final, cele ce raspund intrebarilor de aici sunt – pentru multi – datele de audienta.
Gandindu-ma tot la exemplul Teo, pe vremea cand era la Romantica, trag concluzia ca segmentul ei de public este mai traditionalist in ceea ce priveste posturile urmarite. Fapt ce dovedeste ca sistemul Teo-ProTV a functionat mai ales audientei traditionale ProTV, iar in momentul schimbarii de macaz publicul a ramas fidel brandului puternic, recte ProTV.
Parerea mea!
Ar mai fi ceva: persoanele sunt obisnuite sa se uite la emisiuni de acest gen la ora la care vin acasa, in bucatarie sau auzind televizorul din sufragerie – si nu pe la ora 8 cand incepea la Romantica (moment in care cei mai multi vor filme).
A nu se intelege de aici ca nu sunt emisiuni pe la 8 seara – Euforia are una cu Corina Danila si mai era o televiziune.
Exemplul din insemnare e pe un interval despre care multi au aflat – si in care multi cunosc emisiunile (macar dupa nume chiar daca nu se uita la ele). Fenomenul insa se remarca si la nivel de emisiuni pentru doamne, magazin si chiar si auto. Pana si la sport se observa fenomenul – ceea ce de exemplu duce la ignorarea multor altor sporturi aparute si la noi.
Teo este un vip care stie ce vrea, notorietate si bani.Aveti dreptate, are..potentiali invitati, dintre care, unii tocmai datorita acestei potentialitati explodeaza in semivipuri, depinde in ce anturaj se invart. Chestiune studiata, si tintita.Adresabilitatea acestor emisiuni-Teo-whatever-este notorie.Se invart multi bani in publicitate pentru acel..spatiu.Si unii cotizeaza destul de serios.Daca ar fi sa facem”filmul Teo’, de la radio,tv cu cei 2 prieteni-Oreste,si”celalalt”,directorat, si prezent, am observa ce e chiar aceiasi. Avea mai mult umor,la inceputuri. Comparand cu Mihaela Radulescu,care a evoluat(desi nu as fi crezut), Teo, ramane Teo.Ceea ce pentru un VIP nu e ok.Daca o televiziune e in ..suferinta, suntem in ‘RELUARE’, dar, nici ca le trece prin cap celor de la marketing, ca este o chestiune de imagine proasta, ca asta imi spune mine,direct’MUTA’.Cat priveste, Doamna Teo,o banuiesc ca ar fi incapabila de a se autoinventa,ceea ce pentru un VIP cu salariul ei, e cam….Daca vreo publicatie indrazneste sa scrie ceva…Doamna Teo e ..in direct, si daca nici asa nu reuseste sa intimideze-adica de ce au vazut, ce au vazut-Doamna Teo ii invita in direct in platou, asa, sa se imprieteneasca, sa mai vina si sa vada si ei ce bine e la Doamna Teo la emisiile ei.
Te-as contrazice putin Ioana – Teo acum prezinta o emisiune cu format diferit – cea cu testul poligraf – difuzata seara de Teo. Ca atare face si un alt fel de emisiune.
Sa fie insa Teo si gandita ca fiind cea mai potrivita pentru genul de emisiune de divertisment? – sa nu uitam ca sunt si actori distribuiti doar in roluri de un anumit fel, in comedii nu si in drame de exemplu… sau doar in filme de actiune unde ii interpreteaza pe eroii rai si nu pe cei buni – etc.
Doamna Teo..se “gandeste” singura.Am vazut promo si ceva din actuala emisiune a Doamnei Teo. Nu vad insa nici o reinventare , ceva din EA, si nu vad ca i se potriveste intrebarea;Cu cati, cum si in ce fel…bipppppp. Mi se pare extrem de vulgar, si nu gasesc fateta buna a emisiunii. Audienta? Stirea de la 5,si Teo.Ce are constructiv?Carui public se adreseaza?Doar pentru ca …am luat de la second ceva si n-am mai vazut pe nimeni ca poarta? Vrea Teo sa se..schimbe?Poate? p.s.Sunt mari actori de comedie ,care au fost in stare sa faca o sala sa planga,dar asta nu are nici o legatura cu…