Atentie la ce si cand spuneti

Este aproape inevitabil sa nu se intalnesti pe cineva cu care sa ajungi sa vorbesti despre serviciu – colegi, clienti, etc.

Atentie unde sunteti. Locul in care o persoana se afla este foarte important. Un loc public – o cafenea, in holul sau pe terasa unui hotel, un restaurant, la un eveniment etc. – implica lume prezenta, oameni care se poate sa auda conversatii intregi sau macar franturi de conversatie.

Este posibil ca intre cei prezenti in acelasi loc, in acelasi timp – sa fie competitori de-ai dumneavoastra. Sa luam spre exemplu un hotel: oameni cazati – poate au camere cu balconul exact deasupra unora dintre mesele de la terasa. O discutie cu glas tare si o persoana care poate chiar fara intentia de a asculta se afla la balcon – este inevitabil sa nu fie auzita de acea persoana. Poate va discutati strategia politica cu un coleg sau strateg. Excelent. Dar daca persoana din balcon lucreaza pentru o publicatie ce nu va este prietena? Daca cumva cunoaste strategul unui competitor direct al dumneavoastra? Exemplul cu politica este dat si pentru ca aceasta e o perioada in care tot ce tine de domeniu este “in voga” data fiind campania electorala. Ideea in sine ramane valabila indiferent de domeniu.

Atentie la volum. Cat de tare vorbiti? – iata o intrebare la care ar trebui sa va puteti raspunde. Chiar daca – poate chiar din motive medicale – vorbiti mai tare, atunci cand aveti ceva important de spus reduceti volumul. Important nu este aproape niciodata sa va auziti dumneavoastra pe dumneavoastra ci este relevant sa va auda ceilalti; iar ei poate nu au probleme medicale.

Atentie la subiectele pe care le abordati. Atentie la exemplele folosite. Atentie la interlocutori. Conversatiile te prind, interlocutorii buni te provoaca. Poate si firea impinge spre dezvaluiri (poate chiar pentru a iesi in fata cu lucrurile extraordinare facute sau cu marile reusite impotriva tuturor piedicilor). Evitati insa subiectele ce tin de contracte in desfasurare – sau elemente confidentiale. Inclusiv increderea altora in dumneavoastra va spori. Fiti de asemenea atenti la exemplele cu care va ilustrati ideile. In sfarsit, mai ales cand vine vorba despre evenimente sau locuri la care sunt mai multe persoane prezente, asigurati-va ca ii stiti pe toti cei cu care vorbiti (macar la nivel de domeniu de activitate si functie) – nu ati dori sa transpara in presa informatii importante. Nu uitati de fiecare data sa va ganditi daca puteti face sau nu o informatie publica.

In sfarsit, atentie la numele pe care le mentionati si care pot fi sau nu cunoscute celorlalti. Fiti atenti despre cine vorbiti si cu cine – va puteti spre exemplu plange de cineva, fara a stii ca acea persoana este prietena exact cu individul despre care va plangeti…

Evident nu trebuie pus tot raul inainte – insa, e mai usor sa previi decat sa tratezi. Si cum o vorba spusa este foarte greu de contracarat… concluzia este clara.

Share
50 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge