Ochelari de cal sau despre tipare si lipsa gandirii personalizate

Sunt multe domeniile in care a invata presupune a memora. Niste simptome, niste pasi de rezolvare si asa mai departe.

Ajungi astfel sa vezi totul in tipare: un om are, conform indicatiilor pe care le ofera si eventual si in urma rezultatelor unor analize, o anumita boala. Aceasta trece cu medicamentele a, b si c. Nu mai conteza diferentele intre anumite persoane: modul in care reactioneaza organismul, personalitatea fiecaruia, faptul ca lucruri care au efect la unul nu au la altul si asa mai departe.

Astfel se ajunge in situatia de a avea parca ochelari de cal: asa scrie deci asa stau lucrurile. Nimic nu e in afara specificatiilor.

Uneori se ajunge astfel si in domeniul PR-ului. Se propun lucruri standard – fie ca au sau nu efect. Se trimit materiale la aceeasi lista fie ca sunt sau nu relevante. Se schimba tema comunicatelor nu si stilul si tot ce mai trebuie modificat pentru fiecare client. Tiparele sunt bune. Ofera linii generale. De acolo pornind insa apar ideile relevante, diferite, importante, semnificative. Ar trebui sa ne aducem mai des aminte. Ca doctori, ITisti, PR-i si ce altceva mai putem fi 🙂

Share
107 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge