CSR de dragul faptelor bune sau al acoperirii media?
|Incerc sa nu intru in foarte multe detalii – insa am auzit de multe ori ideea ca atunci cand faci o campanie de CSR e musai sa ai si o acoperire media pe masura pentru eforturile companiei care a investit. Atentie, nu pentru a promova o cauza ar trebui sa fie acoperirea, ci pentru a “preamari” compania ce a decis sa realizeze o activitate de responsabilitate sociala.
Ajungem intr-o zona sensibila. In PR se spune – “fa fapte bune si spune ca le-ai facut”. Pe de alta parte o fapta buna, un ajutor oferit, nu trebuie realizat/dat ci gandul la castig. O campanie de CSR nu trebuie sa fie realizata doar pentru ca asa, cu unele costuri mult reduse, se poate castiga vizibilitate in media. Mai mult este de dorit sa nu fie doar o campanie – ci sa se desfasoare activitati clare, constante, integrate intr-un plan de CSR.
Sper sa nu fiu inteleasa gresit. Tocmai pentru ca am infatisat ambele perspective – si aceea a PR-ului si aceea de bun simt – e clar ca trebuie sa ne situam undeva la mijloc, ca nu trebuie blamate sub niciun fel comapniile care promoveaza activitatile de CSR realizate si rezultatele obtinute. Avem de altfel si un Bilant – realizat de Dragos Dehelean si ai sai colegi de la Selenis (in fiecare an, pornind de la opiniile bloggerilor, pe Responsabilitatesociala.ro), avem si gale in care se premiaza ONG-urile, campaniile, cei mai buni fundraiseri etc. Ceea ce vreau sa subliniez este ca promovarea activitatilor de CSR trebuie realizata cu deosebita grija. Daca se exagereaza, ONG-urile se pot simti exploatate – intrucat nu cauza va fi evidentiata, nici sumele stranse/rezultatele obtinute ci compania care s-a implicat si undeva, pe la final, si scopul implicarii. Daca se exagereaza si credibilitatea acelei companii poate avea de suferit, ea trezind suspiciuni cu privire la adevaratele motive pentru care se implica intr-o activitate sau alta.
Fireste ca avem o sumedenie de cazuri de bune practici si de exemple pozitive. A face o lista aici ar insemna sa insir multe companii. Exista insa si multe exemple negative – in urma carora porneste aceasta insemnare.
M-as bucura daca oameni din ONG-uri ar impartasi experientele lor – bune si mai putin bune – si la fel si cei din companii.
So true!!! Dar sa stii ca si cazul in care companiile au fost deceptionate de ONG-uri exista, si cred ca destul de multe.
Eu am o teorie care spune ca nu se poate CSR fara suflet, iar initiativa trebuie sa porneasca de acolo.
Ultimul post al Rares Budac: raresbudac: @evd101 back to the basic needs on Maslow’s pyramid.
Intr-adevar – exista si cealalta fata a monedei. Insa perfect de acord cu tine: CSR-ul trebuie sa vina din suflet. Daca iti pasa de ceva – indiferent de problema – vei pune suflet si lucrurile se vor lega incet-incet. Mai mult vei si dori sa vezi rezultatele – nu va fi doar ceva facut ca sa dea bine in presa. Din pacate am un caz recent vazut si marturisesc ca din pacate nu a fost placuta constatarea.
Mesaj important pentru bloggerii din Capitală!
Pe 30 mai sărbătorim Ziua Bloggerilor Bucureşteni (ZBB). Vor avea loc concerte, video-proiecţii, târguri de blogging, expoziţii, vânzări de produse ale bloggerilor, petreceri etc. Informaţii şi înscrieri pe ZBB-2009.RO. Bloggerii care doresc sa se implice in organizarea evenimentului sau vor să iniţieze concursuri cu premii, să ne trimită mesaje la valecano@yahoo.com
Atentie! Bloggerii care se inscriu la festival vor primi saptamanal invitatii gratuite ( de doua persoane ) la Eurocinema. Amanunte gasiti la pagina cu noutati de pe site.
Va rugam postati bannerul ZBB pe blogul vostru si trimiteti mai departe mesajul sa circule pe blogosfera.
Multumim
La noi inca exista problema neincrederii in ONG sau in orice alta organizatie care face acte caritabile. Nu avem incredere ca banii ajung unde trebuie, nici teledoanele organizate de televiziuni nu sunt foarte de incredere. Mereu aud aceasta dilema: “De unde stim ca banii ajung sigur acolo unde trebuie?”. Si aici intervine problema transparentei. A faptului ca dupa ce se face tam-tam pe o cauza, se strang banii, se fac eforturi de toate partile, nimeni nu mai vine cu o concluzie la ce s-a realizat. Aici cred ca trebuie lucrat si castigat incredere.
Ultimul post al Simona: Noi pe cine dam vina?!
aceeaşi notă otspmiită şi promiţătoare ca pe aici, m-a apucat şi iarna aceasta şi cu prilejul iminentului an nou un top. Nu de hârtie, ci un top
Monk games n. Gets to a lot 2 million buildings in the course of mn, Wisconsin, Iowa in addition, n. To the even close to Dakota telecasts 2,600 hours time relating to in the neighborhood grew lisenced users each year.
It seems that my very own portable provides great improvements over iPad,,, the thing that i can’t stand will be, it certainly can’t assist universal serial bus,,,