CSR de dragul faptelor bune sau al acoperirii media?

Incerc sa nu intru in foarte multe detalii – insa am auzit de multe ori ideea ca atunci cand faci o campanie de CSR e musai sa ai si o acoperire media pe masura pentru eforturile companiei care a investit. Atentie, nu pentru a promova o cauza ar trebui sa fie acoperirea, ci pentru a “preamari” compania ce a decis sa realizeze o activitate de responsabilitate sociala.

Ajungem intr-o zona sensibila. In PR se spune – “fa fapte bune si spune ca le-ai facut”. Pe de alta parte o fapta buna, un ajutor oferit, nu trebuie realizat/dat ci gandul la castig. O campanie de CSR nu trebuie sa fie realizata doar pentru ca asa, cu unele costuri mult reduse, se poate castiga vizibilitate in media. Mai mult este de dorit sa nu fie doar o campanie – ci sa se desfasoare activitati clare, constante, integrate intr-un plan de CSR.

Sper sa nu fiu inteleasa gresit. Tocmai pentru ca am infatisat ambele perspective – si aceea a PR-ului si aceea de bun simt – e clar ca trebuie sa ne situam undeva la mijloc, ca nu trebuie blamate sub niciun fel comapniile care promoveaza activitatile de CSR realizate si rezultatele obtinute. Avem de altfel si un Bilant – realizat de Dragos Dehelean si ai sai colegi de la Selenis (in fiecare an, pornind de la opiniile bloggerilor, pe Responsabilitatesociala.ro), avem si gale in care se premiaza ONG-urile, campaniile, cei mai buni fundraiseri etc. Ceea ce vreau sa subliniez este ca promovarea activitatilor de CSR trebuie realizata cu deosebita grija. Daca se exagereaza, ONG-urile se pot simti exploatate – intrucat nu cauza va fi evidentiata, nici sumele stranse/rezultatele obtinute ci compania care s-a implicat si undeva, pe la final, si scopul implicarii. Daca se exagereaza si credibilitatea acelei companii poate avea de suferit, ea trezind suspiciuni cu privire la adevaratele motive pentru care se implica intr-o activitate sau alta.

Fireste ca avem o sumedenie de cazuri de bune practici si de exemple pozitive. A face o lista aici ar insemna sa insir multe companii. Exista insa si multe exemple negative – in urma carora porneste aceasta insemnare.

M-as bucura daca oameni din ONG-uri ar impartasi experientele lor – bune si mai putin bune – si la fel si cei din companii.

Share
7 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge