Banii mei nu sunt buni? sau despre imobiliare si alte cumparaturi
|Unii oameni sunt incredibili – in sensul bun. Altii… in celalalt.
Intr-o perioada in care se pare ca nu se mai vand asa de multe case o agentie ar trebui sa fie foarte interesata de un potential cumparator, nu? Ei bine, raspunsul e clar negativ. Asta sau banii mei nu sunt buni. Mai clar. Suna sotul la un numar de telefon de la anunt gasit pe internet. Raspunde un domn. Urmeaza o discutie despre acea casa – care aparent era aproximativ ceea ce cautam noi. E drept ca telefonul a venit in weekend – dar domnul spune: “Umm… oricum trebuie sa vad luni la birou daca mai e de actualitate anuntul, ca daca e casa ok s-ar putea sa se fi dat deja. Chiar, aveti banii deja?”. Noi ii raspundem ca nu, dar ca am primi credit pe acea suma (am facut deja verificarile). In acest moment aflam ca da, dar casele bune se dau imediat si ca de fapt ar trebui sa avem banii.
Cu alte cuvinte sa nu il deranjam pe stimabil daca nu avem deja banii sa ii punem pe masa. Intr-o perioada in care vanzarile ar curge pe banda rulanta poate ca asa un pic de tot reactia domnului ar fi de inteles. In perioada de acum… deloc.
Dar partea cea mai frumoasa acum vine. Domnul a ramas ca ne suna luni – sau saptamana urmatoare. Si-a notat constiincios numarul de telefon si de asemenea si numele. Asta era acum 3 saptamani. Sa nu credeti ca a sunat vreodata….
Ei, si-acum sa ajung si la o poveste poate si mai amuzanta. Amuzanta pentru ca nu are sens sa ma enervez (nu avea sens sa ma enervez nici la momentul respectiv). Asadar situatie: Vinerea Mare. Ok, zi de post pentru unii, dar din motive diverse la mine nu. Din alte motive trebuia sa iau niste Fornetti. Aveam un punct de vanzare la Unirii in drum – asa ca m-am dus acolo. Am vazut in vitrina ca aveau si cu telemea (de care voiam) asa ca am cerut.. o comanda mai mare – imi trebuia 1 kg. Cer eu in mod respectuos – ” un kilogram de fornette cu telemea, va rog” la care primesc replica “dar ce, cucoana, azi nu e zi de post?” Replica a venit de la… vanzator. Cel ce trebuia sa fie interesat de a vinde – mai ales ca voiam un produs ce nu ar fi fost la mare cautare intr-o zi de post. Recunosc ca m-a deranjat replica si i-am raspuns: “Ce treaba are postul? Nu vrei vanzare?” (de obicei nu ma obosesc sa le raspund ci plec dar acum ma enervase). La care el: “Asta e lozinca comunista!”. Sa ii explic cum in capitalism datorita faptului ca unii cumpara de la el produsele pe care le gasesc si in alte parti el are salariu? Evident ca nu a meritat. Evident ca nu am mai stat acolo si ca am luat altceva din alta parte. Au mai plecat inca 2 clienti in acel moment.
Dincolo insa de aspectul amuzant – ce se regaseste usor desigur in situatiile de mai sus – trebuie sa constatam, la nivel de marketing si comunicare ca mari sunt lipsurile in zone diverse. Unii poate ca vor spune ca nu ar trebui sa am pretentii din aceste zone. Eu spun insa ca un client trebuie tratat frumos indiferent ce doreste – mai ales ca nu vorbim de un client vagabond care solicita ceva gratuit ci de o persoana ce plateste pentru un serviciu.
Culmea e ca astfel de situatii sunt intalnite fix in zone si momente in care nu ar trebui sa existe.
…aaa, sper ca nu te miri de reactiile de mai sus! Ah, nu! Nu ai voie sa uiti ca asa sunt si vor ramane “serviciile” in Romania. Nu avem nicio legatura cu ospitalitatea, bunatatea si alte atribute pe care le propovaduim ca fiind traditional “romanesti”.
Ultimul post al Simona: La ce planuri?
Un asemenea “stil” intalnim din pacate in mai multe domenii. Pana si in cultura avem judecatori care hotarasc ce sa “cosumam” si ce nu. Asistam la exacerbarea Sinelui intr-un mod periculos. Sper sa nu fim bagati cu de-a sila in turma. Si uite-asa am ajuns , de la imobiliare si Fornetti , la modelul general al societatii. Teribil suntem, noi romanii! Zambesc si ma gandesc ca asa ar zice nenea Iancu!
Ultimul post al catia maxim: Lansare de carte
E foarte adevarat ca multi nu sunt “dotati nativ” cu talentul unui vanzator de “succes”. Pana si companii respectabile sau care se vor respectabile fac gafe iremediabile.
Adaug si eu o intamplare. Sotul meu a avut o experienta duminica, in prima zi de Paste, care l-a lasat cu un gust foarte amar. Pentru 9 lei – restanta la un credit – neachitati la timp, a primit mesaj de la ING sa-i achite de urgenta, altfel ajunge la biroul de credite … Era mai frumos un mesaj cu “Paste fericit”, dar se pare ca-i intereseaza altceva decat un client care plateste dobanda.
@Simona: nu ma mira – din pacate – desi intr-adevar sunt si multe exceptii (da, lucrurile facute bine parca sunt exceptii). Ideea e ca apropo de agentii imobiliare… avem 2 exemole similare – doar ca am preferat sa amintesc doar unul – mai recent.
@catia maxim ooo, da, si eu vreau sa il vad pe Caragiale al zilelelor noastre! Poate de aceea imi si place atat de mult la revista!
@Liana C – da, o coincidenta deloc placuta. La fel s-a intamplat la ei si cu mesajele apropo de conturi – ca se reduce dobanda la conturile existente – dar ca intre mai si iunie ce se aduna o sa aiba dobanda mai mare…
Oare cand va veni momentul in care oamenii, mai ales cei care lucreaza in Servicii sau in Vanzari vor realiza ca trebuie sa existe o strategie care implica bun simt, rabdare, adaptabilitate si deschidere pentru nevoile unui potential client?
Ma enerveaza de fiecare data (stiu ca nu ar trebui dar nu ma pot abtine uneori :D) cand o tanti sau un nene se uita cu o fata lunga si acra la tine, deranjat ca ii pui o intrebare despre marfa sa ori despre serviciile oferite spre vanzare. Si mai bine este cand intrebi pe X-ulescu ceva si el habar nu are de raspuns. 😀 Ca urmare, eu renunt sa mai merg in acelasi loc a doua oara si asa isi pierd tot ei potentiali clienti (fideli).
Partea ciudata e ca romanii par a fi in genere oameni comunicativi insa doar daca sunt siguri de castig? Asa a fost cred si cu domnu’ de la agentia la care ati sunat.
E pacat ca “vanzatori” ca el nu gandesc pe termen lung, la asta cred ca se rezuma totul, la investitia de imagine pe termen lung care aduce credibilitate. Investitie in imaginea unui proiect, a unui business, a unui chiosc de ziare s.a. Chiar si o brutarie sau un magazin care vinde insecticid are nevoie de o imagine pozitiva si credibila. As vrea sa inteleaga tot mai multi ca amabilitatea, bunul simt si deschiderea catre client este un “must have” oricand si oriunde.
Ultimul post al Lilla: Ce vazui in Vaduri (Piatra Neamt) de Paste?
I’m not sure where you are getting your info, but great topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for fantastic info I was looking for this info for my mission.
I’ve got to confess that it is usually 1 great information. The item surely gives a business the ability to have with in the grass floor as well as genuinely indulge in producing one thing exclusive as well as personalized with their wants.
I appreciate, lead to I found just what I was looking for. You have ended my 4 day lengthy hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye