Cand stii ca ai facut o afacere buna?
|Cred ca intrebarea de mai sus ii macina pe toti.
Si totusi cand stii ca ai facut o afacere buna?
Cred ca apar cateva raspunsuri potentiale.
- In momentul in care ai obtinut profit. Da, teoretic e corect: in momentul in care ajungi sa faci bani din afacere (oricare ar fi aceasta) se poate spune ca afacerea in cauza e buna. Dar ce te faci cand profitul nu vine atat de repede precum vrei/ai nevoie? In consecinta raspunsul e si nu e cel mai bun.
- Atunci cand afacerea prinde imediat, esti laudat etc. Acestea fiind spune am putea spune ca ne apropiem de un raspuns corect. Daca lansezi ceva care prinde imediat (daca stabilesti o tendinta, un trend cum se spune) – un produs ce se vinde sau un serviciu care se cere din momentul lansarii – se poate spune ca te-ai orientat bine si ca afacerea poate fi considerata de succes. De principiu si profitul apare imediat. Da, dar ce te faci daca dupa o scurta perioada produsul se deterioreaza sau oamenii se plang de sericiul oferit? Cu alte cuvinte, o fi buna ideea dar… practica te omoara.
- Atunci cand i-ai fraierit pe altii. Pai da: de fapt cam aceasta e logica: eu fac ceva si se gasesc niste fraieri sa cumpere. In fond: eu pot sa vand ceva mai scump decat la altii – dar daca acesti altii nu stiu de unde pot lua mai ieftin… castigul meu; eu pot sa ofer un serviciu aici unora care, daca nu stiu ca mai exista si alti funizori (sau nu pot ajunge ei la acestia) e clar ca nu mai conteaza (mult) daca e bun serviciul sau nu. Pe principiul: il iau… macar sa fie acolo.
Din punctul vostru de vedere, care e criteriul dupa care o afacere poate fi considerata una buna? (Nu de alta, dar eu in ultima vreme vad tot fdelul de oameni – din cam orice mediu care apreciaza ultima varianta ca fiind cea corecta: ce conteaza ca am tampit oamenii: avem audienta (va suna cunoscut?); ce conteaza ca am 300% adaos? au platit oamenii? au platit! etc.)
Insemnari similare
28 Comments
raspunsul 3 e o logica mostentia din principiile “daca pana acum nu aveam ce sa cumpara, acum macar sa cumparam”. as vrea sa cred ca nimeni nu-si mai masoara investitiile in “numarul de fraieriti” si ca word of mouth-ul functioneaza prea bine in timpurile noastre pentru ca cineva sa mai indrazneasca sa fraiereasca.
Ah, ooops, mai sus vorbeam de mediul in care traiesc eu: urban, middle class, blablabla, de oameni care imediat cand se supara deschid smart phoneul si scriu ceva pe twitter sau pe-un blog, primesc niste rt-uri si tepuitorul se cam alege cu o reputatie cam proasta. Dar chiar daca plec din mediul meu, si ma duc in alte clase sociale si alte medii: in mediul rural nu se poate-comunitate mica-comunica rapida, informare bazata pe zvonuri, daca ma duc in high class fraieritul are cam multa influenta pentru a-l vrea sa-l fraieresti, s-ar putea sa mai am o sansa cu muncitorul neinformat, care doarme in baraca, reactioneaza bine la chilipiruri, vede in logouri, resursa a prestigiului, chiar daca marcile nu sunt autentice…
dupa mine,o afacere nu se masoara in 3 zile de la lansarea, cum nu masuri vanzarile la 3 zile de la scoaterea pe piata, se masoara in timp, cum se construieste in timp, nu degeaba companiile au valori si misiune chiar daca unii cred ca e doar blabla de comunicatori, business-ul il masuri in timp, in impact asupra comunitatii, mediului…
Da, ai mare dreptate in ceea ce spui. Insa nu pot sa nu imi aduc aminte de un exemplu cat se poate de recent.
Intr-o zi mi-a fost foarte-foarte rau. Puteam manca doar covrigi si bea doar suc natural. De portocale. Asa ca imi rog minunatul sot sa se duca sa imi ia, evident, niste suc. Granini din cel cu pulpa (oficial cel mai aproape de suc natural dintre toate sucurile, asta si dupa analiza continutului).
Se duce, evident, la un magazin foarte aproape de casa – ca doar nu statea sa dea fuga pana la hypermarket.
Vine acasa cu suc… primeste urale etc.
Ajungem in weekend la hypermarket si evident am luat mai multe sucuri de acolo. Sa zic ca acolo sticla era 4,2 lei si sotul meu a luat-o cu fix 7? E vorba de aproape dublu.
Acum nu zic nu: e normal sa ai un adaos. E logic ca pentru mine care am confortul de a gasi aproape de casa trebuie sa fie un costu suplimentar fata de cand ma duc in hypermarket. Dar chiar aproape dublu?
Si revin chiar la exemplul de clasa si mediu. Mi s-a intamplat iarasi foarte recent ca la o amica sa constat urmatoarele: fata are o afacere (nu zic ce) care se poate vinde ca spatiu intr-o agentie de media mai departe la clienti. Evident agentia ii propune proiecte, cere oferta si apoi daca iese gestioneaza situatia si plateste fata. Da, dar ce te faci cand agentia, din greseala, in loc sa trimita la client oferta o trimite la fata? si ce faci cand fata observa ca s-a pus 200% in plus????
Contractul e cu clauza de confidentialitate – si ma rog sunt mai multe elemente.
Dar ideea e aceeasi: clientul plateste cu 200% in plus fata de ce ar trebui sa plateasca in mod normal. Iar clientul nu vine direct la fata pentru ca e obligat (dat fiind tipul firmei) sa cumpere prin agentie.
E corect?
Dar altfel cum s-ar face super sediul, super salariile si super masinile directorilor acelei agentii?
Eh…. si iata un alt subiect – poate – de post de blog. Pentru ca din pacate situatia 3 eu cred si din ce vad am tendinta sa fiu sigura – ca e cea mai intalnita. Corectitudinea s-a uitat de mult – si conteaza doar castigul personal…
Evident sunt si multe exceptii – ceea ce ma bucura, mai ales ca fac parte din ele – si sper sa fie si mai multe si in timp sa se incline balanta.
A propos de granini, cred ca a inceput sa se bazeze pe teoria imagine avem, cumparatorii vin din inertie, pentru ca papilele mele simt cantitatea de compusi nenaturali creste, en fin asta e discutabil, de gustibus…
Revenind la rapsunsul 3- poate tocmai din aceasta cauza institutia “alimentara” a cam disparut. acum 3 ani aveam 4 in zona in care stau acum mai am 2 supermarketuri si un hypermarket, usor mai departe dar tot la o distanta de 5 min maxim mers pe jos.
In timp probabil sa se intample la fel cu agentia cum s-a intamplat si cu alimentara-printre altele criza cred ca a mai calmat si asezat usor piatele si jucatorii, tocmai de aia ziceam ca afacerea se masoara si se construieste in timp.
Intr-adevar, daca la primul exemplu – cel cu alimentara – pot sa dau dreptate, la cel de-al doilea intrucat nu vreau sa folosesc nume o sa spun doar atat: are muuuuulti ani in spate, multi-multi clienti acum si… negociaza deja bugete pentru la anul.
Evident ca si eu vreau sa fie lucrurile eficient facute – si preturile echitabil oferite – peste tot.
Ai facut o afacere buna atunci cand aceasta dureaza peste ani…
5 Carmine 6 alga jordan 6 sport blue clpig Space jam 11s for sale ylaq jordan carmine 6 sdug Concord 11s sjgg concord low 11s ydau Jordan 6 Sport Blue blqg Jordan 6 Sport Blue ymklga Cheap Jordan 6 vmklgq Sport Blue 3s alui Low Concord 11s ydpiq Space Jam 11s yduq Gamma Blue 11s ahlag Jordan Retro 12 Taxi yjpiq Jordan 11 vlag Concord 11s For Sale welpig Jordan 11 Concord Jordan 6 Sport Blue amklui Jordan Retro 6 cdpig Jordan 3 ahjuq Jordan Retro 11 vmklgg Gamma 11s yduq Taxi 12s ahlqu Jordan bred 11 cmklpig Foamposites For Sale cmklga Foamposites Air Yeezy yjpiq Cheap Lebron 11 ajpiq Nike Foamposite ahdui Lebron 10 vjaa Cheap Lebron 9 ahjgq