“Te bucuri triplu maxim de cea mai tare oferta” si asa mai departe
|N-am mai avut de ceva vreme reclame analizate aici pe blog, insa de ceva vreme vad o companie cunoscuta (si care in timp a avut ceva proiecte (mai ales pe CSR) interesante si bine realizate) ca a ajuns sa aiba o seama de spoturi in care limba romana este stalcita si in care avem parte de formulari cel putin ciudate.
Acum da, recunosc, am un fix cu privire la corectitudinea in reclame (de aceea imi displace profund si “mai m-am gandit” de la Fulga). Dar sa va spun mai clar despre ce reclame e vorba – ca o sa va dati singur seama de marca (chiar si daca eu nu ii pun logoul aici).
Marea “ieseala”. Ce e aia ieseala? E ceva smecher, trendy, inca o oportunitate pentru tineri sa stalceasca limba romana?
Dar sa mergem si mai departe si sa ajungem la cel mai recent spot (sau unul dintre cele mai noi) in care avem parte de o propozitie cu adevarat naucitoare: “Sa te bucuri triplu maxim de cea mai tare oferta”.
Si-acum vin si intreb: chiar nu se pot face spoturi interesante fara ca ele sa sune aiurea? Chiar sta un spot in asa o gaselnita? Eu una am vazut multe spoturi (chiar si ale marcii in cauza) bine realizate si demne de lauda. Asa ca nu pot sa nu taxez actuala reclama – mai ales ca ea continua una deloc buna.
Ca precizare de final adaug atat: imi plac spoturile cu umor. Le ador. Dar imi plac cele de calitate. La fel imi plac si jocurile de cuvinte si uneori merge si cate un cuvant spus intr-un mod inedit – dar din nou: totul trebuie facut cu atentie. Cu incorectitudinea gramaticala repetata nu pot fi insa de acord!
Mai spunea cineva ca trebuie luat in considerare publicul. Just, intotdeauna se gandeste pornind de la el (slava Domnului asta am invatat de mult). Insa acelasi target e si pentru alte companii cu servicii similare si totusi acolo nu sunt deloc asa de … reclamele. Deci si acest argument pica.
E logic sa te diferentiezi. E recomandat sa fii recunoscut. Dar oare e recomandat sa fii recunoscut printr-o asemenea modalitate de comunicare? Din pacate nu am gasit spotul pentru a-l pune spre ilustrare (mai ales ca “Te bucuri triplu maxim de cea mai tare oferta” e repetat in cadrul reclamei tocmai pentru a se intipari in mintea auditoriului).
Si pe mine ma irita aia de la Fulga, ca desi fratele pustoaicei o corecteaza, vine vaca (la propriu) si spune tot gresit… asta parca pentru a demonstra ca imbecilismul invinge mereu! (la noi…)
Despre Vodafone, ca sa mai spunem… aia cu marea “ieseala” e atat de enervanta ca exprimare, pe cat sunt de antipatici si tinerii respectivi, adavarati reprezentanti de frunte ai unei generatii dubioase, fara cap si fara coada in tot ce fac si gandesc. E trist rau… Mai ales ca, repetand la nesfarsit, luni de zile la rand, cu siguranta se intipareste toata anomalia in bietele creiere si-asa turmentate… numai ca absolut toate astea sunt in rezonanta cu tot ceea ce ne inconjoara, asa ca vorbim degeaba 🙁 .
Da, azi multi tineri sunt “trendy” daca spun ieseala si alte asemenea. Insa… tot nu cred ca e ok.
Iar partea cu “triplu maxim cea mai tare oferta” cred ca ar trebui sa nu le sune bine multora si sa nu o tolereze nimeni. De fapt ar fi trebuit sa nu fie aprobata de client…
daca segmentul tau tinta sunt manelistii, reclamele vor contine manele; asa si cu vodafone – iti tratezi clientii conform cu coeficientul de inteligenta pe care li-l atribui
Tu ai perfecta dreptate apropo de adresare si nivelul fiecarui om din publicul tinta. Insa nu e acelasi public vizat si de concurentii care au alte abordari – unele complet diferite? Si al fel in numele unui public anume trebuie sa se faca orice?
Dainty yet substantial would be the perfect way to describe these treats, which are actually hollow (see below); while they are light and delicate, they do get a substantive and delicious boost from deep frying, which gives them a flavor something like funnel cake, but with a tantalizingly crunchy texture. When the mixture turns crisp and golden brown, the rosette is removed from the iron and drained on paper towels. While warm, these pastries are usually sprinkled with cinnamon sugar. A nonsweetened batter may be used to make savory rosettes, which can be sprinkled with salt and served as an appetizer. A rosette iron has a long metal rod with a heatproof handle at one end and various decorative shapes (such as a butterfly, heart, star or flower) that can be attached to the other end. When the crisp pastry is pushed off the iron and cooled, it can be filled with a sweet or savory mixture.
Do check my web site as well. It is the best advice available on the unannounced Marq by Assetz group in Bangalore. You can visit with my site to also learn about any of the newest endeavors in Bangalore.