Consilierea pe probleme de comunicare si PR primita cu entuziasm

Comunicarea nu este datoria unei persoane sau a unui departament. Toti membrii unei organizatii comunica, fie care vor fie ca nu. La fel toti angajatii sunt purtatori de imagine ai companiei, din nou fie ca vor, fie ca nu, fie ca sunt constienti sau nu de aceasta realitate. Iata de ce comunicarea e importanta indiferent de nivel. Mai mult fiecare dintre angajati are publicul sau cu care pastreaza legatura. Unii sunt agentii de vanzari, altii cei din call-centere, unii sunt cei care pastreaza legatura pe parte financiara cu furnizorii si clientii si altii sunt directorii care se intalnesc cu persoane de care poate depinde afacerea lor. Evident o parte dintre angajati sunt cei care iau legatura si cu jurnalistii. E limpede ca o persoana se poate afla in situatia de a pastra legatura cu mai multe publicuri.

Pentru fiecare nivel in parte exista elemente specifice de comunicare. Da, unele sunt elementele care ii privesc pe manageri si altele cele care tin de oamenii de vanzari. La fel in functie de domeniul de activitate si importanta departamentelor apar diferente in modul in care se comunica.

Nimic nu se face la voia intamplarii. Multi au entuziasmul lui a le face pe toate dintr-o data. Nu. In ceea ce priveste imaginea totul se creeaza si se dezvolta in timp in baza unei strategii. Iar rezultatele vin cu siguranta.

Oamenii sunt receptivi la tot ce tine de comunicare si PR. In ciuda celor care se spun cum ca oamenii nu sunt interesati de relatiile publice si mai ales ca nu au nevoie, am remarcat ca oamenii, indiferent de nivelul ierarhic pe care se situeaza, sunt interesati de PR si comunicare si de modul in care acestea pot sa ii ajute in activitate si afaceri.

Comunicarea interna – un segment important pentru companii de orice dimensiune. In timpul sesiunilor de consiliere si al cursului predat la Ramnicu Valcea in cadrul proiectului realizat in parteneriat cu Camera de Comert si Industrie Valcea “Comunicarea organizationala – suport pentru cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor” am remarcat si interesul companiilor fata de comunicarea interna si nu doar pentru ceea ce tine de relatia cu exteriorul.

Consilierea – chiar si in sesiuni scurte – aduce beneficii IMMurilor si nu numai. In cadrul unei zile sau a mai multor zile de consiliere pe parte de PR se poate ca pentru o companie sa se realizeze un adevarat salt inainte. Se poate discuta pe toate segmentele ce tin de companie si publicurile-sale tinta si se pot primi sfaturi cu adevarat utile. Pretul unei astfel de intalniri poate fi accesibil pentru orice companie indiferent de marime si oras, iar multi consilieri pritre care si eu se deplaseaza si in alte orase pentru a impartasi din experienta lor.

Un raport care este redactat si oferit in urma unei asemenea sesiuni de consiliere ajuta compania. In urma unei astfel de sesiuni un consultant isi face o impresie cu privire la companie si poate sintetiza toate observatiile si sfaturile intr-un singur material care va fi predat clientului. Confidentialitatea este evident cuvantul-cheie in toate aceste sesiuni si rapoarte. Consultantul are acces sau pune intrebari cu privire la activitatea companiei si atunci cand raspunsurile sunt sincere se pot identifica solutiile cele mai potrivite.

Acestea sunt o parte – poate cea mai importanta – a concluziilor in urma proiectului PRwave – CCIVL. As mai adauga doar ca in cadrul acestui proiect au beneficiat de sesiuni de consiliere companii importante pe plan local si nu numai, respectiv: Romsoft, InfoPLUS Service, DaSoft, Comchim Chemical, Protectchim, Apavil si Profrig Impex.

Despre proiect puteti alte detalii si din materialul de mai jos.

Share
3 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published.

CommentLuv badge