Ce se plateste in PR – 2

Dupa ce am inceput saptamana trecuta seria “Ce se plateste in PR” eram curioasa sa vad care vor fi reactiile. Am remarcat in primul rand cel mai mare numar de share-uri la un post al meu. Am primit multe felicitari de la persoane mai mult sau mai putin apropiate, iar cuvantul care a caracterizat cel mai des ideea a fost “curajos”. Initiativa curajoasa continua intrucat e bine ca lucrurile sa fie cat mai clare atat pentru clienti, cat si pentru agentii.

Data trecuta am vorbit despre faptul ca de la PR se asteapta sa aiba relatii – insa ca rareori se constientizeaza ca atunci cand se plateste PRul se plateste, cumva, si partea de relatii. Acestea se intretin si nu se pot pastra fara a se investi deloc.

Astazi o sa vorbesc putin despre o parte din ce platesti exact atunci cand lucrezi cu un PR ca sa iti realizeze niste materiale. Si ca sa fie totul cat mai simplu nu voi aduce in discutie niciun fel de element care tine de design – machete etc. – ci strict despre scris in sine.

Sa scrii pare usor, dar nu este intotdeauna – sau nu pentru oricine. In plus, nu scrii oricum ci trebuie sa scrii adaptat pentru publicul caruia i te adresezi.

Un om de PR – sau agentia daca vorbim de o colaborare – are rutina scrisului si experienta, ceea ce inseamna ca intr-adevar va scrie mai usor un material, ca stie deja cum trebuie el redactat. Sunt stiluri diferite in functie de client si in functie de public si dintre toate posibilitatile va veni cu mai multe variante din care sa se aleaga.

Important este si modul in care informatia este prezentata in afara si structurata. Un specialist in comunicare va alege cel mai potrivit mod de organizare a datelor pe care le are la dispozitie si va conferi materialului final o forma atractiva. Aceasta va spori sansele de preluare ca stire – daca vorbim de un comunicat trimis jurnalistilor – si va creste de asemenea numarul de citiri. In plus, in functie de obiective poate aduce si oameni pe site (daca scopul este obtinerea de leaduri de exemplu).

Cert este ca informatii cu adevarat interesante pot trece neobservate daca nu sunt oferite intr-o forma clara si intr-un stil potrivit.

Tot la categoria scris se poate include si crearea mesajelor – pentru siteuri si nu numai. Am avut la un moment dat o colaborare cu un client strict pe redactarea de e-mailuri de raspuns in timp real clientilor. Evident ca aici totul depinde de cat de diplomat esti, de oferirea unor raspunsuri clare, de oferirea ajutorului, de modul in care reusesti sa calmezi un client suparat etc.

Si tot scris si legat de crearea mesajelor avem si partea de social media – ceea ce implica timp, comunicare, relationare cu diversele persoane cu care se discuta, raspunsuri chiar si atunci cand tweeturile de pilda nu sunt laudative si asa mai departe.

Ma opresc aici astazi – si va promit ca saptamana viitoare voi avea un material in aceasta serie axat pe un singur element privit din mai multe perspective.

Share
5 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge