Twitter va vinde companiilor tweeturile vechi ale utilizatorilor

twitterCompaniile cauta mereu (sau ar trebui sa caute) toate sugestiile care le pot ajuta sa isi imbunatateasca produsele si serviciile. Pe Twitter se spun numeroase lucruri, printre care si multe care ar putea fi incadrate ca feedback cu privire la anumite produse, companii ori servicii. Bineinteles insa ca nu toata lumea scrie cu @username (contul companiei despre care vorbeste). La fel, nu toate companiile si produse au conturi de Twitter. Dupa cum de asemenea se stie, dupa o perioada nu mai sunt disponibile tweeturile. Dispar din arhiva vizibila. Ele raman insa intr-o arhiva permanenta a Twitter si incepand cu ianuarie 2010 DataSift s-a aliat cu Facebook pentru a accesa aceste tweeturi vechi.

Toate acestea vor fi acum analizate si scoase efectiv la vanzare. Tweeturile din arhive vor fi oferite companiilor care doresc sa le cumpere incepand de luna viitoare cand DataShift va lansa un serviciu cloud-based. Twitter nu a comentat inca oficial cu privire la acest parteneriat, informatiile aparand ieri pe CNN intr-un articol.

Companiile vor plati DataShift pentru tweeturile pe care le vor achizitiona, iar la randul ei DataShift va imparti veniturile cu Twitter.

Se mentioneaza de asemenea ca nu se va oferi acces la tweeturi sterse sau la mesajele directe – DM-uri.

Da, companiile pot astfel sa obtina numeroase informatii – chiar de valoare, daca stiu sa le utilizeze bine. Pot analiza si crize, discutii, pot ulterior sa desfasoare campanii si sa intre in legatura cu cei nemultumiti pentru a afla mai multe daca doresc sa isi imbunatateasca serviciile/produsele, pot face analize cu privire la evolutia in timp pe anumite subiecte si asa mai departe. Chiar si pe plan politic se pot analiza destule.

Utilizatorii, in acelasi timp, ar trebui sa fie constienti ca tot ce scriu, mai ales utilizand un serviciu gratuit, va ajunge candva sa fie si utilizat de acel serviciu in beneficiul propriu. Au tot existat discutii anul trecut legate de Twitter si posibilitatile de monetizare – chiar si schimbarile la nivel de management au fost legate si de acest subiect. Iata asadar ca Twitter face un nou pas in monetizarea serviciului oferit.

Sa nu uitam ca aceasta este si perioada in care Google a reunit politicile sale intr-una singura – chiar daca momentan exista discutii cu privire la noua privacy policy – va recomand acest articol pe subiect.

Ce parere aveti de noua mutare a Twitter?

Share
5 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge