Lucrezi ca sa ai ce manca maine – sau vrei mai mult de-atat?

De ce iti faci o afacere sau, mai simplu, pentru ce lucrezi?

Mult timp idealul a fost: munca pentru a avea ce pune maine pe masa. Mai e valabil astazi acest tel? Din pacate asa cum o demonstreaza multi, da, este valabil. E suficient sa ne uitam cu atentie in jurul nostru, sa privim dincolo de cei foarte apropiati, sa ne uitam spre sate apoi si vom constata usor ca sunt multi cei ce din pacate muncesc pentru a-si putea asigura – cumva – ziua de maine.

E trist ca asa stau lucrurile – mai ales daca ne gandim mai adanc, la nivel de manipulare a maselor – care atunci cand se afla la nivelul primar de acoperire a nevoilor sunt mult mai usor de convins intr-un fel sau altul de anumite elemente. Dar aceasta e alta discutie.

Cand vine vorba insa de o afacere trebuie ca o persoana sa se gandeasca foarte bine care e scopul acelei afaceri: lucreaza pentru ca vrea o suma de bani constanta si libertate? Lucreaza pentru a-si acoperi costurile existentei? Lucreaza pentru mai mult?

Viziunea pe termen lung implica necesitatea lucrului pentru mai mult decat masa de maine. De aici pornesc si planurile indraznete, de aici pornesc si riscurile asumate si multe altele.

Atentie insa la obiectivele propuse si la mijloacele prin care puteti ajunge acolo (cele alese din multitudinea celor disponibile). E usor sa te plangi ca nu ai nici ce manca in conditiile in care viziunea este una pe termen scurt si nu implica posibilitati de a castiga mai mult.

In concluzie, asa cum ar trebui ca o persoana sa se gandeasca inainte de a vorbi, asa ar trebui si o persoana ce doreste sa isi faca o afacere – sau sa o dezvolte – sa se gandeasca la rece la obiectivele propuse. E nevoie de strategie (asa cum spre exemplu pentru clientii nostri pe parte de PR nu facem doar lucruri izolate ci includem totul intr-o strategie clara cu activitati pe termen lung) – si nu de una facuta in pripa.

Share
3 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published.

CommentLuv badge