Ati remarcat aceasta practica a preturilor in super- si hypermarketuri?

hypermarketToti facem cumparaturi pentru ca, fie ca vrem fie ca nu, suntem consumatori. Multi dintre noi incearca sa isi optimizeze achizitiile si iau in calcul si pretul atunci cand cumpara ceva. Nu ma refer aici la a cumpara de la o anumita marca in detrimentul alteia un produs folosind banii ca factor diferentiator, ci la a cumpara un produs in cantitate mai mare sau mai mica pentru a avea un pret mai mic.

Pana acum era clar: cumpara la cantitati mai mari pentru a avea un pret mai mic. Nu era litera de lege, dar in general era valabil. Sucul la 2 litri era, ca pret final per litru, mai mic decat sucul la 1 litru sau la 0,5l. Cascavalul la bucata mai mare la fel. Laptele praf pentru copii la fel. Detergentul – pentru masina de spalat sau pentru vase – la fel si asa mai departe. Repet, nu in absolut orice situatie, dar in general era valabil. Seturile de 6 cutii de bere erau mai ieftine ca pret final pe cutie decat pretul unei cutii luate separat si, daca aveai nevoie de mai multe cutii, era logic sa nu iei una cate una, ci un set.

De ceva timp incoace – a se citi cam de jumatate de an – constat o politica de pret opusa acestei tendinte. Concret, am ajuns sa iau cafea la pachet de 250 gr pentru ca pretul per kg. este mai mic decat la achizitia unui pachet de 500 gr., chiar anumite sucuri au pret per litru mai mic la sticle mai mici si asa mai departe.

S-au mai pastrat cateva produse la care este mai ieftin sa iei la cantitate mai mare (lapte praf, un anumit detergent pentru masina de spalat rufe), dar nu si la detergentul de spalat vase de pilda si la multe altele.

In cumparaturile mele constat ca acele produse la care este mai OK sa cumperi cantitate mai mare pentru pret mai bun au devenit exceptia! – iar in trecut era complet invers.

Sa fie aceasta noua tendinta una care se foloseste de faptul ca oamenii nu verifica pretul per kg de pilda si ca atare, obisnuiti ca o cantitate mai mare le aduce un pret mai bun, si-au pastrat obiceiul de achizitie, iar companiile profita?

Sa fie o noua politica de vanzare care doreste sa incurajeze achizitia la cantitati mai mici care sa duca la o risipa mai mica (sa nu uitam ca multi arunca diverse de prin frigider de pilda, pentru ca le cumpara dar nu apuca sa le consume)?

Ati remarcat si voi aceasta noua tendinta in stabilirea preturilor in super si hypermarketuri? Ce parere aveti?

sursa photo

Share
228 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge