Virtual search: viitorul pentru companii si pentru oamenii obisnuiti

Nu cred ca se mai indoieste cineva ca tehnologia va evolua si ca vom avea parte de aplicatii variate menite a ne „distra”, relaxa, dar si a ne ajuta in activitate sau oferi informatii utile. Este suficient sa ne amintim cum invatam noi in scoala, ce manuale sau suporturi aveam si sa comparam cu ceea ce le putem oferi copiilor nostri ca suport de invatare, din punct de vedere electronic (si asta ca sa dau un singur exemplu).

Acum, cand cautati ceva, primiti rezultate constand in articole, niste imagini si eventual niste materiale video. Cum ar fi insa sa puteti afla instant informatii variate intr-un format interactiv despre un produs pe care l-azi zarit pe raftul unui hypermarket? Dar despre o floare pe care o zariti intr-un parc?

search

cautare, imagine de MaximP /Shutterstock

Da, suna a… noua generatie Wikipedia, daca doriti, desi celebra enciclopedie online nu are abolut nicio legatura cu digital/virtual search – despre care va vorbesc astazi – insa comparatia ma ajuta sa va ofer o idee cu privire la tipul de cautare la care ma refer.

Sigur, momentan avem doar un punct de pornire: o aplicatie care s-a relansat recent si care promite multe. Daca va avea ea succes, nu stiu – dar tendinta aceasta cred ca merita luata in calcul de orice companie.

Sunt deja firme care ofera informatii despre produsele sale in acest format. Se urmareste insa ca ea sa nu ofere doar date comerciale, ci si informatii de ajutor (de aici comparatia de mai sus cu o enciclopedie).

Va vorbesc despre Blippar, o aplicatie lansata in 2011 si relansata anul acesta care isi doreste sa faca totul „blippable” in viitor. Iata si prezentarea oficiala:

cautare, imagine de MaximP /Shutterstock

Dincolo de aceasta aplicatie si vestitul Shazam doreste sa mearga mai departe si sa ofere si alt tip de continut, dupa cum aflam din acest articol de pe MarketingMag.com.au.

Sigur ca ajungem iarasi in zona discutiilor cu privire la corectitudinea informatiilor oferite – discutie care exista si cu privire la materialele de pe Wikipedia, de pilda. Dar, cu precizarea ca se pot gasi modalitati prin care sa se asigure ca datele oferite sunt corecte, trendul este unul interesant si demn de urmarit.

Daca o imagine valoreaza cat 1000 de cuvinte, cat valoreaza un material video cu detalii relevante?

Share

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge