Nu schimbati sumele agreate!

Relatia client-agentie are si implicatii financiare. In schimbul unor servicii se platesc niste sume de bani.

De principiu insa acele sume sunt agreate in avans. Se creeaza anexe cu sume clar precizate pentru fiecare tip de activitate ce urmeaza a fi prestata in parte, anexe care se ataseaza contractului.

Se stabilesc foarte clar si comisioanele – daca e cazul de asa ceva. Tot standard ar trebui sa fie si urmatoarea procedura: cand se solicita noi servicii – neutilizate pana atunci – agentia ofera o cotatie de pret (o estimare) pentru ca acel client sa stie daca isi permite sau nu.

E deranjant insa ca atunci cand s-a stabilit ceva sa se modifice – eventual fara instiintare – acele sume de catre client. Dupa ce s-a prestat un serviciu – oricare ar fi acela – este aiurea sa se specifice faptul ca se ofera pentru acel serviciu suma agreata sau comisionul pe care s-au inteles ci o suma mai mica. Nu conteaza cu cat mai mica – e important ca e mai mica si ca acest element apare dupa ce acel serviciu s-a prestat.

Care sunt consecintele unei asemenea abordari? Desigur ca in final cel ce are de pierdut este clientul. Agentia isi poate pierde interesul, poate considera masura ca lipsa de respect si asa mai departe. Evident nu vorbim aici decat despre cazul cand sumele se micsoreaza fara anunt prealabil – ca daca am aminti si despre intarzieri in plati sau despre lipsa platilor cu desavarsire… ar fi alte povesti deloc frumoase.

Concluzie: orice modificare a conditiilor unei colaborari se discuta intre parti. Nu conteaza ce se modifica – important e ca modificarea sa fie discutata, anuntata prealabil.

Share
47 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge